Lugu:
Legendi elu

Supra. Ladinakeelne sõna, mis tähendab „ülalpool” või „kohal”. Ja mis on väga sobivalt ka paljude poolt armastatud Toyota kuulsaima sportauto nimi.
Täna, rohkem kui 16 aastat pärast Supra tootmise lõpetamist, on see mudel sportautofännide seas endiselt kultusauto.

/
Kultusauto mõju

Supral, mis on olnud nii filmi „Kiired ja Vihased” esimese osa staar, Gran Turismo® mängijate lemmikauto kui ka terve põlvkonna kirglike tuunijate ja driftijate sõiduk, on kindel roll poppkultuuris ning on inspireerinud nii noori kui vanu üle terve maailma.

Supra sugupuu ulatub tegelikult tagasi ühe teise kultusautoni (ja samuti filmistaarini), milleks on 60ndate aastate kaunis Toyota 2000GT. Pika voolujoonelise kapotiga, tahapoole kaldu kabiiniga ja 6-silindrilise reasmootoriga tagaveolise 2000GT mõju on tunda igas Supra kehastuses.

A areng

Oma 24 aasta pikkuse tootmisperioodi jooksul on Supra arenenud sportlikust ja luksuslikust grand tourerist tõelise kompromissitu sportautoni, mida me 90ndatest teame. Sarnaselt paljudele maailma mõjukaimate autode fännidele nimetavad ka Supra austajad mudeli nelja põlvkonda nende kerekoodide järgi: A40, A60, A70 ja A80.

Supra hing

Läbi iga Supra põlvkonna kulgevad selge niidina kaks põhikoostisosa, mis määravad kindlaks meie kultusliku sportauto ja mis pärinevad juba mudelilt 2000GT. Sujuv tundlik kuuesilindriline ridamootor ning esipaigutusega mootori ja tagasillaveo konfiguratsioon tagavad võimalikult ehtsa sõiduelamuse.

/
„Sarnaselt sportlastega, kes panevad oma võimed proovile olümpiamängudel, kasutavad autotootjad võidusõitu kui võimalust sõiduki sooritusvõimet viimase piirini viia ja võistelda paremuse nimel, avastades selliselt uusi viise autotehnoloogia täiustamiseks.”

Kiichiro Toyoda (Toyota asutaja) 1952
Võidusõidujuured

Tänu TOYOTA GAZOO Racingu GR Supra Racing Concepti lansseerimisele on võidusõidu ja Toyota GR Supra A90 side selgem kui kunagi varem. Aga Toyota on olnud teadlik mootorispordi tähtsusest oma sõiduautode väljatöötamisel juba aastakümneid.

Avasta võidusõit

Mees missioonil

Iga suurepärase auto taga peitub suurepärane mõistus. Uue Toyota Supra visioon ja algatus tulid A90 projekti peainsenerilt, Toyota veteranilt Tetsuya Tadalt.

Oli loomulik, et võidusõitja pojana üles kasvanud ja manga-koomiksite asemel pigem autoajakirju lugenud Tada-sanist sai jäägitu autofänn. Pärast oma isa kaardilugejaks olemist sai temastki võidusõitja ning ta meenutab heldimusega, kuidas ta kohendas ja tuunis oma esimest autot Corolla AE86.

Pärast 1987. aastal Toyotaga ühinemist veetis Tetsuya Tada aega Toyota rallitiimi jaoks tipptasemel ABS-tehnoloogiat välja töötades. 90ndate aastate lõpul töötas ta koos oma tolleaegse ülemuse Isao Tsuzukiga, mitmete Toyota parimate sportautode - sealhulgas Celica, MR2 ja A80 Supra - inseneriga, omandades laiemaid oskusi ja kogemusi, mida ta vajas Toyota Raumi sarnaste pereautode välja töötamiseks.

/
/
Supra tagasitulek

Mõned aastad hiljem saabus lõpuks kauaoodatud võimalus luua auto, mis pakuks puhast sõidunaudingut ja tooks sportautode fännid tagasi Toyota juurde. Selleks autoks sai GT86. Toyota uus sportauto pakkus igasuguste võimetega juhtidele enesekindluse uuesti autoroolis lustida ja sai kogu maailma meedialt ohtralt kiitust puhta sõiduelamuse eest.

Just siis, kui GT86 2012. aastal teedele jõudma hakkas, esitati Tetsuya Tadale ülim väljakutse, mis nõudis kõiki tema kogemusi, otsustavust ja visadust. Ta sai võimaluse luua kompromissitu sportauto, sellise, mis pakuks tipptasemel sõidunaudingut ja koos sellega ka nime, mis on liiga pikalt eemal viibinud.

Supra tagasitulek.

Vaata lisaks

MR2: Toyota sportautode ajalugu MR2: Toyota sportautode ajalugu 1984. aastal välja toodud MR2 aluseks oli hoopis 1976. aastast pärinev arendusprojekt, mille eesmärk oli valmistada sõidunaudingut pakkuv, ent samas kütusetõhus auto ehk midagi varasema mudeli Sports 800 vaimus. Aastate jooksul vormus algupärane ideeauto sportautoks ning nii astuski kahe vanema mudeli, Celica ja Supra kõrvale nende noorem veli: kahekohaline Midship Runabout. Toyota sportautode ajalugu Toyota sportautode ajalugu Alates 1960. aastatest on Toyota toonud paljude üllatuseks ja meeleheaks välja põnevaid ja meelierutavaid sportautosid. GT86: Toyota sportautode ajalugu GT86: Toyota sportautode ajalugu Sportautode fännidele ja Toyota vana kooli poolehoidjatele oli Toyota GT86 väljatoomine 2011. aastal suureks kergenduseks. Viimastel aastatel olid mudelivalikust puudunud nende maitsele vastavad MR2, Celica ja Supra ning GT86 oli täpselt see, mida nad olid oodanud. Celica: Toyota sportautode ajalugu Celica: Toyota sportautode ajalugu Juba siis, kui Celica ‒ mille nimi tähendab hispaania keeles „taevalik“ ‒ 1970. aastal välja toodi, polnud kahtlustki, et seda saadab enneolematu edu. Toyota Celica, mis paistis silma praktilise sisemuse, sportlike sõiduomaduste ja taskukohasusega, oli loodud eesmärgiga pakkuda autoomanikele enneolematut vabaduse tunnet.