1. Gazoo racing
  2. World Rally Championship
Kiirvalik
Kiirvalik

Meie püüdlused parimate tulemuste poole WRC⁠-⁠sarjas

Pärast esikohti tootjate, sõitjate ja kaardilugejate arvestuses 2021. aastal ning meistrivõistluste võite 2018., 2019. ja 2020. aastal teeb võitmatu Yaris WRC lahkumiskummarduse, millega avab FIA autoralli MM-sarja uue julge ajastu. Yaris WRC asemele asub sensatsiooniline hübriidmootoriga GR Yaris Rally1 ja hakkab juhtima TOYOTA GAZOO Racing World Rally Teami püüdlusi ületada piire maailma kõige nõudlikumatel rallietappidel.

WRC Rally Estonia

2022. aasta autoralli maailmameistrivõistluste hooaeg tähendab TOYOTA GAZOO Racing World Rally Teamile uut ajajärku koos uue GR YARIS Rally1 autoga, mis on võitmatu Yaris WRC mantlipärija. GR YARIS Rally1 auto on end juba tõestanud, võites selle hooaja kuuest etapist neli ja tuues Toyotale Keenia rallil nelikvõidu.

Hübriidajamiga GR Yaris Rally1 auto on loodud ületama piire maailma kõige nõudlikumatel rallietappidel, tehes seda jätkusuutlikumalt kui kunagi varem. Just jätkusuutlikkus, rohestrateegia ja kestliku arengu põhimõtted on põhjus, miks Toyota on uhkusega WRC Rally Estonia autopartner. 

Sel hooajal saame anda eriti suure panuse Eesti rohelisemaks muutmisel, sest lisaks hübriidajami ja taastuvkütusega liikuvatele Rally1 autodele liigub ka kogu WRC Rally Estonia korraldusmeeskond keskkonnahoidlike Toyota täis- ja pistikhübriididega.

Jari-Matti Latvala

18 WRC etappi võitnud Jari-Matti Latvala on WRC ajaloo kõige kogenum sõitja ning osalenud TOYOTA GAZOO Racingu rallimeeskonna eduloos alates meeskonna esmaetteastest 2017. aastal. Uues rollis – meeskonna juhina – jätkab ta eesmärki valmistada üha paremaid autosid.

GR YARIS RALLY1

Tutvustame Sulle 2022. aasta GR Yaris Rally1, mis on ülieduka Yaris WRC järglane. Esmakordselt tipprallidel hübriidtehnoloogiat kasutavas GR Yaris Rally1-s on kasutusele võetud Yaris WRC-lt tuttav 1,6⁠-⁠liitrine turbomootor koos 3,9 kWh mahutava aku ja mootorgeneraatoriga (MGU) – kõik selleks, et pakkuda sõitjatele üle 500 hj tippvõimsust. Lihtsama aerodünaamika nõuete, mehaanilise käiguvahetuse juurde naasmise ja aktiivsetest keskdiferentsiaalidest loobumisega tõotab uus Rally1 ajastu viia nii autode kui ka juhtide võimed uutesse põnevatesse äärmustesse.

Mootor:
1,6-liitrine, kütuseotsepritse ja turbolaaduriga R4 pluss hübriidajam

Tippvõimsus:
üle 500 hj

Tippkiirus:

201 km/h (sõltuvalt ülekannetest) – häälestatud uskumatu kiirenduse ja reaktsiooni jaoks

Mõõtmed ja mass:
pikkus: 4225 mm (sh aerodünaamilised seadmed)
laius: 1875 mm
kõrgus: reguleeritav
rööbe: reguleeritav
telgede vahe: 2630 mm
vähim mass: 1260 kg

Kõik teed viivad paremuse poole

Asfalt
Järsud kurvid, andestamatud teed ja kõva seguga rehvid. Madaldatud vedrustus on hädavajalik Eesti ralli taolistel kiiretel radadel.

Kruus
Rööpas teed, kivised rajad ja valik rehvisegusid. Kõrgendatud kruusavedrustus on Uus-Meremaa ralli sarnastel kuumade ilmaoludega rallidel väga oluline.

Lumi
Jäised teed, lumevallid ja piikrehvid. Rootsis sõidetava ralli taolistel võistlustel on sobilik lahtise teekatte jaoks kohandatud vedrustus.

GR Yaris. Lõputu sõidurõõm

TOYOTA GAZOO Racing World Rally Teami asjatundjatega koostöös loodud automudel GR Yaris toob igapäevaellu tipptasemel mootorisporditehnika ja oskusteabe. Võimsa kolmesilindrilise 1,6-liitrise turbomootori, täiustatud nelikveosüsteemi GR-FOUR ja kerge kolmeukselise kerega GR Yaris on sündinud WRC-rallist ning loodud igasse päeva sõidulusti pakkuma.

GR Yaris

GR SPORT sari

Tutvu meeskonnaga

Neljakordse maailmameistri Tommi Mäkineni järel äsja ametisse astunud WRC ajaloo kõige kogenuma sõitja juhtimisel naudib meeskond järjepidevust 2022. aastal, eriti kuivõrd kõik kolm ekipaaži jäävad võistlema ka teiseks hooajaks.

Akio Toyoda

meeskonna asutaja / Toyota Motor Corporationi president

Jari-Matti Latvala

meeskonna juht

Auto nr 1

Juht:  Sébastien Ogier

Riik: Prantsusmaa

Tulemused: kaheksa WRC maailmameistritiitlit aastatel 2013–2018, 2020 ja 2021

Auto nr 1

Kaardilugeja: Benjamin Veillas

Riik: 
Prantsusmaa

Tulemused: 
 WRC2 teine koht (2017), Hispaania ralli võit (2019)

Auto nr 4

Juht:  Esapekka Lappi

Riik: Soome

Tulemused: WRC2 võitja (2016), WRC Soome ralli võitja (2017), WRC viies koht (2018)

Auto nr 4

Kaardilugeja: Janne Ferm

Riik:
Soome

Tulemused: 
 WRC2 võitja (2016), WRC Soome ralli võitja (2017), WRC viies koht (2018)

Auto nr 33

Juht: Elfyn Evans

Riik:  Suurbritannia

Tulemused: esimene WRC võit Suurbritannias (2017), WRC teine koht (2020 ja 2021)

Auto nr 33

Kaardilugeja: Scott Martin

Riik: Suurbritannia

Tulemused:  esimene WRC poodiumikoht Soomes (2016), WRC teine koht (2020 ja 2021)

Auto nr 69

Juht:  Kalle Rovanperä

Riik: Soome

Tulemused: WRC2 Pro võitja (2019), WRC viies koht (2020), esimesed WRC võidud Eestis ja Kreekas (2021)

Auto nr 69

Kaardilugeja: Jonne Halttunen

Riik: Soome

Tulemused:  WRC2 Pro võitja (2019), WRC viies koht (2020), esimesed WRC võidud Eestis ja Kreekas (2021)

Hooaja kõrghetked

TOYOTA GAZOO Racingu värskeimad uudised igalt WRC etapilt.