Liigu edasi põhisisu juurde (Press Enter)
Kiirtee

WLTP kütusekulu ja heitmete mõõtmise katsemenetlus

Kergsõidukite ülemaailmne ühtlustatud katsemenetlus (WLTP) loodi selleks, et saaksid võrreldes varasemate katsetega realistlikuma ülevaate oma sõiduki kütusekulust ja CO₂ heitkogusest.

Mida WLTP praktikas tähendab?

Üksikasjalikud tarbimis- ja heiteandmed

WLTP esitab varasemast realistlikumaid andmeid heite ja kütusekulu kohta, võimaldades võrrelda Toyota sõidukeid teiste tootjate autodega, mida on katsetatud sama meetodi järgi, aga ka Toyota mudeleid omavahel. Et WLTP andmed annavad selgema pildi võimalikest sõiduomadustest, aitavad need teha teadlikke ostuotsuseid.

Sõiduki isikupärastatud tarbimisandmed

WLTP tsükli eelis on, et see võtab arvesse Sinu auto personaalset lisavarustust, näiteks talverehve või katuseluuki, ning arvutab Sinu sõiduki konfiguratsiooni alusel realistlikumad kütusekulu ja heiteandmed.

Täpsemad WLTP andmed

Kuna WLTP-l on rangemad katseparameetrid kui eelmisel NEDC laborikatsel, ei ole kahe katse andmed võrreldavad. Enamik autode kütusekulu ja heitkoguste WLTP väärtustest on võrreldes NEDC andmetega suuremad.

Mis vahe on WLTP-l ja NEDC-l?

WLTP ja NEDC põhierinevus on, et WLTP katseparameetrid hindavad sõiduki tegelikke heitkoguseid, sõiduulatust ja kütusekulu palju realistlikumalt. Enne 2017. aastat toodetud sõidukeid reklaamitakse sertifitseeritud NEDC väärtustega.

  •                                                               
                                                                  
    Kasutuselevõtu aasta
    Katse kestus ja vahemaa
    Suurim kiirus
    Sõiduetapid
    Temperatuur katse ajal
    Lisavarustuse mõju
  • NEDC

    1980. aastad
    Umbes 20 minutit, 11 km
    120 km/h
    Kaks etappi: linnas ja maanteel
    20–30 °C
    Ei võeta arvesse
  • WLTP

    2017
    Umbes 30 minutit, 23,25 km
    131 km/h
    Neli etappi:* aeglane, keskmine, kiire ja väga kiire
    23 °C, CO₂ väärtused korrigeeritud 14 °C-le^
    Võetakse arvesse

    * Elektri- ja pistikhübriidisõidukite puhul lisaks viies etapp „linnas“
    ^ Mootori käivitamine külmalt

Korduma kippuvad küsimused

Autode heitkoguseid mõõdetakse sellepärast, et kõigil uutel sõidukitel tuleb enne nende müügile lubamist teha rangetele nõuetele vastav ametlik CO₂ ja õhukvaliteedi mõõtmine.

WLTP katsemenetlus toimub riiklikult heakskiidetud katseasutuses ning seda jälgib riiklikult määratud sõltumatu heakskiiduasutus kooskõlas EL-i õigusaktidega.

Eelmine ehk NEDC katse ei kajastanud nii hästi tegelikke kasutustingimusi. Seetõttu on WLTP katse käigus tehtavad mõõtmised palju lähemal sõiduki tegelikele tarbimisandmetele.

Kuigi WLTP katses kasutatavad hindamisstandardid on täpsemad, võivad sõidustiil ja muud tegurid, näiteks liiklusolud, auto seisukord, rehvirõhk, koorem, erineda. Seetõttu võivad Sinu sõiduki tegelikud andmed olla WLTP käigus mõõdetud andmetest ikkagi erinevad.

Jah, WLTP käigus mõõdetakse ka selliseid aineid nagu süsinikdioksiid (CO₂), süsivesinikud (HC), lämmastikoksiidid (NOx) ja peenosakesed (PM/PN).

Elektrisõidukitele ja pistikhübriididele tehakse eraldi WLTP katse, millega mõõdetakse neile omaseid andmeid. Pistikhübriidid peavad tegema WLTP katse mitu korda: alustades täis akuga ning korrates katset seni, kuni aku on tühi. Eraldi katse tehakse täiesti tühja akuga, et anda praktilisi soovitusi eeldatava tegeliku kütusekulu kohta.

Soovid rohkem teada?

Rohkem teavet ja juhiseid WLTP kohta:
Vaata lisa (ENG) (Avaneb uues aknas)

Lisateave tüübikinnituse standardite kohta

Lisateavet WLTP katse läbipaistvuse kohta kooskõlas Euroopa Liidu määrusega 2017/1151 (muudetud määruse 2023/443 II lisa punktiga 5.9) saab kohalikust esindusest.

Kõik Toyota sõidukid vastavad nüüd kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse standarditele. See uus katsemeetod saavutab kooskõlas WLTP-ga realistlikumad tulemused. Kütusekulu, süsinikdioksiidi taset ja müraväärtusi mõõdetakse kontrollitud keskkonnas tüüpilisel toodetaval sõidukil kooskõlas Euroopa Komisjoni avaldatud Euroopa õigusaktide nõuetega. Tegelikku kütusekulu ja heiteandmeid võivad mõjutada juhi käitumine ja muud tegurid (näiteks teeolud, liiklus, sõiduki seisukord, lisavarustus, rattad, koormus, reisijate arv). Seetõttu võivad tegelikud tulemused mõõdetud tulemustest erineda.

Vaata lisaks