1. Electrified
  2. Fuel Cell Electric
Kiirtee

Toyota vesinikkütuseelemendiga elektriautod

Miks kütuseelemendiga elektrisõiduk?

Meie uuenduslikud tipptehnoloogilise vesinikkütuseelemendiga elektrisõidukid võivad täielikult muuta meie sõiduharjumusi. See sõiduk jätab endast maha vaid vee ja saad nautida suurepärast dünaamilist sõitu, mis puhastab isegi kütuseelemendisüsteemi sisenevat õhku.

Tangitud viie minutiga

Toyota kiiresti ja lihtsalt tangitav elektriline vesinikkütuseelement toodab elektrit kütuseelemendiplokis vesiniku ja hapniku vahelise keemilise reaktsiooni abil. Vesinikupaagi täitmisele pumbast kulub vähem kui viis minutit, misjärel saad uuesti teele asuda ning sujuvat reisi nautida.

Uskumatu sõiduulatus

Toyota vesinikkütuseelemendiga elektrisõidukid on täis suurepäraseid uuendusi, mis viivad Sinu sõiduelamuse uuele tasemele. Meie uusima põlvkonna vesinikkütuseelemendiga elektrisõidukid – nagu Toyota Mirai – on suurema sõiduulatusega kui ükski teine elektrisõiduk.

Puhasta õhku kõikjal, kus sõidad

Toyota revolutsiooniline vesinikkütuseelemendiga elektritehnoloogia annab tõeliselt heitevaba sõidu. Vesinikkütuseelemendiga elektrisõidukid, mis eraldavad väljalasketorust vaid mõne tilga vett, võivad muuta sõiduharjumusi ja tuua maailma puhtamad liikuvuslahendused.

Kuidas see töötab?

Vesinikuenergia on meie tulevik. Viimasel kümnendil on vesinikust saanud sõidukite töökindel ja tavapärane energiaallikas, mis aitab keskkonda hoida. Allolevatelt animatsioonidelt näed, kuidas kütuseelement töötab.

Klõpsa, et näha, kuidas kütuseelement töötab

Viies maailma edasi

Pärast maailma esimese seeriatootmises vesinikkütusega auto tutvustamist 2014. aastal oleme vesinikkütuseelemendi abil viinud heitgaasid uuele puhtusastmele. See futuristlik nägemus puhtamatest liikuvuslahendustest, mille abil nullemissioonist kaugemale liikuda, on juba praegu teedel.
Vaata lisa

Meeliülendav sõit. Kuni 650 km tankimiseta

Uudse vesinikkütuseelemendi kasutamine tagab tõelise heitevaba sõidu ja kuni 650-kilomeetrise sõiduulatuse, et saaksid nautida oma teekonda. 

Toyota vesinikkütuseelemendiga elektrisõidukid tagavad rafineeritud sõiduomadused ning võrratu sõidumugavuse, erksuse ja reageerimisvõime. Nüüd on iga sõit täis inspiratsiooni, põnevust ja naudingut.

Kõik vesinikust

Fossiilkütuste mõistliku alternatiivina ei võimalda vesinik vähendada mitte üksnes üleilmseid ühis- ja kaubatranspordi heitkoguseid, vaid viib meid edasi juba täielikult vesinikupõhise ühiskonna suunas.
Vaata lisa

Korduma kippuvad küsimused

Kõik, mida pead teadma kütuseelemendiga elektrisõidukite erinevuste kohta teist tüüpi autodest, ja palju muud. 

Akutoitel elektrisõidukite toiteallikaks on elektriakumulaator, mis vajab tühjenemisel laadimist, aga vesinikkütuseelemendiga elektrisõidukid toodavad ise elektrit kütuseelemendiplokis toimuva keemilise reaktsiooni abil. Vesinikusõidukid on muljetavaldavalt võimsad ja suure sõiduulatusega ning neist jääb maha vaid vesi.

Toyota uusima põlvkonna vesinikkütuseelemendiga elektrisõidukid on nüüd suurema sõiduulatusega kui paljud teised elektriautod – kuni 650 km ühe vesinikupaagitäiega ja heitevabalt.

Vesinikuajamiga sõidukeid laetakse teisiti kui akutoitel elektriautosid. Autot tangitakse vesinikuga, mida pumbatakse sama turvalisel ja tuttaval viisil kui tavalist bensiini või diislikütust. Ka tankimine ise võtab sama palju aega – paagi täitumiseks kulub vaid 3–5 minutit.

Sarnaste kütusehindade ja kindlustustasude korral on vesinikkütuseelemendiga elektriautode jooksvad kulud võrreldavad tavaliste bensiini- või diiselmootoriga autodega. Kuid neile kui 100% heitevabadele sõidukitele võivad kehtida mitmesugused riiklikud soodustused – alates väiksematest maksudest kuni vaba liikumiseni ummikutsoonides. Veelgi enam, väiksemad hoolduskulud tähendavad, et vesinikkütuseelemendiga elektrisõiduki puhul saad raha kokku hoida.

Iga kütuseelemendiplokk on konstrueeritud vastu pidama auto kogu eluea. Ja lisaks 100 000 km kestvale garantiile tagab Toyota tagasivõtuskeem, et kui kütuseelemendiplokk oma eluea lõpule läheneb, saab seda uuesti kasutada muudel eesmärkidel või käidelda ohutult ja vastutustundlikult.

Vesinik moodustab 70% teadaoleva universumi ainest. Pole siis üllatav, et seda on tegelikult ohutum käidelda kui bensiini või diislikütust. Heitevaba innovatsiooni eksperdina on Toyota aastaid katsetanud oma vesinikuajamiga autosid äärmuslikes tingimustes ja temperatuuridel, et tagada nende kasutamine sama ohutult ja töökindlalt kui kõigil teistel autodel. Toyota mitmekihilised vesinikupaagid on ülimalt hästi kaitstud – isegi nii tugevad, et tõrjuda lähedalt tulistatud kuuli.