Uus katsemeetod kütusekulu
ja heitkoguste määramiseks

Tutvustame kergsõidukite ülemaailmset ühtlustatud katsemenetlust.
Alates 1980. aastatest on Euroopa uute autode heitkoguste ja kütusekulu katseid tehtud Euroopa sõidutsükli (NEDC) järgi. 1. septembril 2017 võeti kasutusele uus katse, kergsõidukite ülemaailmne ühtlustatud katsemenetlus (WLTP), mis annab nii autode ostjatele kui ka omanikele reaalsema ülevaate auto sõiduomadustest.

Üleminek süsteemilt NEDC süsteemile WLTP

Kuna sõidutehnoloogiat on täiustatud ja sõidutingimused on muutunud, on aeg peaaegu 40 aastat vana sõidutsükli test NEDC välja vahetada. Selleks, et saaksid auto kütusekulu ja heitkoguseid arvutada ning võrrelda täpsemalt, on uues WLTP katses kasutusele võetud reaalsemad katsetingimused, et laborimõõtmised kajastaksid paremini auto sõiduomadusi teel olles.

/
Katsetsükkel Dünaamilised katsed, mis kajastavad paremini tegelikke sõiduolusid
/
Tsükli kestus Katse kestab 30 minutit ehk varasemast 10 minutit kauem
/
Tsükli vahemaa 23,25 kilomeetrit ehk üle kahe korra pikem kui vana vahemaa
/
Sõiduetapid Rohkem dünaamilisi etappe: 52% linnas ja 48% maanteel
/
Keskmine ja suurim kiirus Keskmine kiirus on 46,5 km/h (suurenemine 12,5 km/h võrra), tippkiirus on tõusnud 131 km/h-ni
/
Lisavarustus Arvesse võetakse täiendavaid sõiduki lisatarvikuid (mis mõjutavad CO2 heitkoguseid ja kütusekulu)
/
Käiguvahetus Igal sõidukil on erinevad käiguvahetuspunktid
/
Katsetemperatuurid Mõõtmisi tehakse nüüd 23 °C juures (CO2 väärtused on korrigeeritud 14 °C juurde) võrreldes varasema 20–30 °C-ga

Suurem selgus

/

Alates 2017. aasta septembrist peavad kõik uued autod hakkama vastama WLTP katseprotseduurile (kerged tarbesõidukid järgnesid aasta hiljem). Toyota esimene WLTP alusel sertifitseeritud mudel oli Prius, millele anti sertifikaat 2017. aasta neljandas kvartalis.

Toyotal on hea meel, et kasutusele võeti WLTP, mis võimaldab meie klientidel arvutada kütusekulu ja heitkoguseid veelgi täpsemalt. Puhaste transpordilahenduste eestvedajana oleme aastakümneid uurinud, kuidas valmistada keskkonnasäästlikumaid sõidukeid. Uurimistöö tulemuseks on sellised tehnoloogiad nagu meie hübriid, mis on tõestanud oma väärtust kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamisel ja mis aitavad meil liikuda väikese süsinikusisaldusega ühiskonna poole.



Igapäevased katsed, reaalsed tulemused


Uued WLTP katsed tagavad, et laborimõõtmised kajastavad nüüd paremini olukordi, mida koged igapäevaelus. See tähendab, et uute autode juures olevad kütusekulu ja heitkoguste väärtused vastavad palju täpsemalt sellele, mille saavutad tegelikult.

Ökosõit

Näpunäited puhtamaks ja ohutumaks sõitmiseks



Loe lisaks (ENG)  

Sul on veel küsimusi?

K. Kas mu auto tegelik kütusekulu muutub?

K. Kas mu auto tegelik kütusekulu muutub?

V. Ei, sinu auto tegelik kütusekulu jääb samaks, kuid võib juhtuda, et see saab suuremad ametlikud CO2 ja kütusekulu väärtused, sest WLTP katsetsükkel on rangem ja lähedasem tegelikele väärtustele.

K. Kas WLTP kütusekulu ja CO2 väärtused kajastavad seda, mida võin tegelikult oodata?

K. Kas WLTP kütusekulu ja CO2 väärtused kajastavad seda, mida võin tegelikult oodata?

V. Samamoodi nagu NEDC on ka WLTP laboratoorne katse. Kuna sõidustiilid ja tingimused on erinevad, võivad esineda mõned erinevused ametlike väärtuste ja tarbija saavutatavate väärtuste vahel.

K. Kas WLTP katse mõõdab ka teiste saasteainete taset õhus?

K. Kas WLTP katse mõõdab ka teiste saasteainete taset õhus?

V. Jah, WLTP võimaldab mõõta ka selliseid aineid nagu süsinikmonooksiid (CO), süsivesinikud (HC) ja lämmastikoksiidid (NOx) ning tahked osakesed (PM/PN).

 

Vaata lisaks

Ülemaailmsed 2030. aasta vahe-eesmärgid Ülemaailmsed 2030. aasta vahe-eesmärgid 2018. aastal tegime teatavaks oma ülemaailmsed 2030. aasta vahe-eesmärgid, mis aitavad saavu-tada meie 2050. aasta keskkonnaväljakutse eesmärke. Miks vesinik? Meie tuleviku tähtis kütus Miks vesinik? Meie tuleviku tähtis kütus Saa rohkem teada vesiniku peamistest eelistest ja loe seda kütuseallikat puudutavaid korduma kippuvaid küsimusi. Toyota vesinikkütuseelemendiga elektriautod Toyota vesinikkütuseelemendiga elektriautod Meie kiiresti tangitavad ja enam kui 650 km sõiduulatusega teedrajavad vesinikkütuseelemendiga elektriautod pakuvad puhast ja võimsat jõudlust ning nende ainsaks heiteks on vesi. Toyota elektrifitseeritud autod Toyota elektrifitseeritud autod Meil on hea meel olla elektrifitseerimise alal tunnustatud liidrid. Hübriid-, pistikhübriid- või vesinikutehnoloogia valikuga saad nautida just praegu sulle sobivat jõuallikat.