Vaid taevas on piiriks

Meie püüdlused parimate tulemuste poole WRC-sarjas

Pärast FIA autoralli maailmameistrivõistluste võitmist tootjate arvestuses aastal 2018 ning sõitjate arvestuses aastatel 2019 ja 2020, jätkab TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team oma edulugu. Enne uute tehniliste nõuete rakendamist 2022. aasta meistrivõistlustel on see end viiel järjestikusel hooajal tõestanud uue välimusega Yaris WRC viimase etteaste.

Parim võimalus testimiseks

Legendaarsed hüpped, sensatsioonilised külglibisemised ja uskumatud tippkiirused – WRC on vastupidavuse, kvaliteedi ja töökindluse parim tõestus. Pärast 17-aastast eemalolekut ja naasmist 2017. aastal januneme me endiselt võitluste järele maailma kõige raskematel radadel ja meie ülim eesmärk teha kõigi jaoks üha paremaid autosid.

18 WRC etappi võitnud Jari-Matti Latvala on WRC ajaloo kõige kogenum sõitja ning osalenud Toyota GAZOO Racingu rallimeeskonna eduloos alates meeskonna esmaetteastest 2017. aastal. Oma uues rollis – meeskonna juhina – jätkab ta eesmärki valmistada üha paremaid autosid.

Suurteks tegudeks loodud

Uus välimus sarnaneb FIA kestvussõidu maailmameistrivõistlustel osalenud GR10 HYBRID’i omale – aukohal on ikooniline GR embleem, mida kannavad nii Toyota võistlusautod kui ka WRC-l kogutud teadmiste põhjal loodud tänavasõiduautod. Yaris on uue põlvkonna WRC auto – võimsa mootori, nutika nelikveo ja peenhäälestatud aerodünaamikaga. 2020.aastal meistritiitli võitnud ning nelja aasta jooksul tihedas konkurentsis saadud kogemustega varustatud 2021. aasta Yaris WRC on valmis end maailma kõige nõudlikumatel radadel proovile panema.

/
/

Mootor:

1,6-liitrine, otsepritsega R4

02

Tippvõimsus:

üle 380 hj

03

Tippkiirus:

201 km/h (sõltuvalt ülekannetest) – häälestatud uskumatu kiirenduse ja reaktsiooni jaoks

04

Mõõtmed ja mass:

pikkus: 4085 mm
(sh aerodünaamilised seadmed)
laius: 1875 mm 
kõrgus: reguleeritav
rööbe: reguleeritav
teljevahe: 2511 mm
vähim mass: 1190 kg

Kõik teed viivad paremuse poole

Asfalt
Järsud kurvid, andestamatud teed ja kõva seguga rehvid. Belgia taoliste kiirete rallide jaoks on hädavajalik madaldatud vedrustus.

Kruus
Rööpas teed, kivised rajad ja valik erinevaid rehvisegusid. Kõrgendatud kruusavedrustus on Tšiili ralli sarnastel kuumade ilmaoludega rallidel väga oluline.

Lumi
Jäised teed, lumevallid ja piikrehvid. Soomes sõidetava Arktika ralli taolistel võistlustel on sobilik lahtise teekatte jaoks kohandatud vedrustus.

/
Uus GR Yaris: sündinud WRC-st
/

TOYOTA GAZOO Racing ja Tommi Mäkinen Racing koostöös loodud Toyota GR Yaris toob tipptasemel mootorisporditehnoloogia ja oskusteabe tavakasutajani. Võimsa kolmesilindrilise 1,6-liitrise turbomootori, täiustatud nelikveosüsteemi GR-FOUR ja kerge kolmeukselise kerega GR Yaris on sündinud WRC-st ning loodud tõelistele rallifännidele.

Avasta GR Yaris

Meeskond

Neljakordse maailmameistri Tommi Mäkineni järel ametisse astunud WRC ajaloo kõige kogenuma sõitja Jari-Matti Latvala juhtimisel naudib meeskond 2021. aastal järjepidevust - kõik kolm võistluspaari jätkavad ka sel hooajal.

/

Akio Toyoda

meeskonna asutaja / Toyota Motor Corporation´i president

/

Jari-Matti Latvala

meeskonna juht

/

#1

Juht:  Sébastien Ogier

Riik: Prantsusmaa

Tulemused: seitse WRC tiitlit aastatel 2013−2018 ja 2020

/

#1

Kaardilugeja: Julien Ingrassia

Riik: Prantsusmaa

Tulemused: seitse WRC tiitlit aastatel 2013−2018 ja 2020

/

#33

Juht: Elfyn Evans

Riik: Suurbritannia

Tulemused: esimene WRC etapivõit Suurbritannia rallil (2017), II koht WRC ekipaažide arvestuses (2020)

/

#33

Kaardilugeja: Scott Martin

Riik: Suurbritannia

Tulemused: esimene WRC poodiumikoht (Soome, 2016), II koht WRC ekipaažide arvestuses (2020)

/

#69

Juht: Kalle Rovanperä

Riik: Soome

Tulemused: WRC 2 Pro võitja (2019), WRC viies koht (2020)

/

#69

Kaardilugeja: Jonne Halttunen

Riik: Soome

Tulemused: WRC 2 Pro võitja (2019), WRC viies koht (2020)

Vaata lisaks

Toyota sportautode ajalugu Toyota sportautode ajalugu Alates 1960. aastatest on Toyota toonud paljude üllatuseks ja meeleheaks välja põnevaid ja meelierutavaid sportautosid. GT86: Toyota sportautode ajalugu GT86: Toyota sportautode ajalugu Sportautode fännidele ja Toyota vana kooli poolehoidjatele oli Toyota GT86 väljatoomine 2011. aastal suureks kergenduseks. Viimastel aastatel olid mudelivalikust puudunud nende maitsele vastavad MR2, Celica ja Supra ning GT86 oli täpselt see, mida nad olid oodanud. Celica: Toyota sportautode ajalugu Celica: Toyota sportautode ajalugu Juba siis, kui Celica ‒ mille nimi tähendab hispaania keeles „taevalikku“ ‒ 1970. aastal välja toodi, polnud kahtlustki, et seda saadab enneolematu edu. Toyota Celica, mis paistis silma praktilise sisemuse, sportlike sõiduomaduste ja taskukohasusega, oli loodud eesmärgiga pakkuda autoomanikele enneolematut vabaduse tunnet. 2000GT: Toyota sportautode ajalugu 2000GT: Toyota sportautode ajalugu Toyota 2000GT, mis kogus koos peaosatäitja Sean Conneryga kuulsust 1967. aasta James Bondi filmis „Elad vaid kaks korda“ ja mida tutvustati rahvusvahelisel areenil samal aastal, edastas selge sõnumi, et Toyota võtab Euroopa parimate sportautode valdkonnas teerajajaks olemist väga tõsiselt.