Toyota GR Supra

Tehnilised andmed
Keskendu tundele

Uue Toyota GR Supra väljatöötamise ajendiks ei olnud üksnes jõudlusnäitajad ega ajalehe veergudele jõudvad ringiajad, vaid kindel keskendumine rooli taga tekkivale tundele. Meeliülendav segu võimsusest, tasakaalust ja nobedusest pakub autofännidele ülimat sõidunaudingut.

/
Juhitavus

Uus Toyota GR Supra on sportauto selle kõige puhtamal kujul. Tänu lühikesele teljevahele ja laiale rööpmele, kergele kaalule ja madalale raskuskeskmele ning ülijäigale kerele ootab autofänne ees meelilülendav segu võimsusest, nobedusest ja täpsest juhitavusest. Sellise tunde tekitamiseks tuleb kompromissid unustada.
Vaata lisa

Ülim sõidunauding

Uues Toyota GR Supras on oma osa ka adaptiivvedrustusel (AVS). Topeltliigendiga MacPherson-esivedrustus ja viiehoovaline tagavedrustus pakuvad kõrgel tasemel mugavust, kui soovite lõõgastuda ja erakordselt head juhitavust, kui tahate autoroolis lustida.

50 : 50. Kompromissideta

Uue Toyota GR Supra esipaigutusega mootor ja tagasillavedu tagavad täiusliku kaalujaotuse suhtega 50 : 50. Tänu alumiiniumist ja terasest komposiitraamile, mis tagab uskumatu jäikuse ja kerguse, saavad juhid nautida kindlustunnet suurendavat stabiilsust, näiliselt piiramatut haarduvust ja neutraalset juhitavust.

Jäigem ja täpsem

Uue Toyota GR Supra suur kerejäikus võimaldas sillageomeetria ja amortide täpsemaid ja detailsemaid seadistusi. Esivedrustuse poolraam ja juhthoova kinnituspunktid on äärmiselt jäigad, et parandada täpsust kurvides. Tänu alumiiniumi kasutamisele juhthoobade ja liigendlaagrite juures on auto vedrustamata mass väiksem, parandades nobedust ja tõhusust.

Kuldne suhe

Parim tasakaal nobeduse ja stabiilsuse vahel saavutatakse, kui teljevahe ja rööpme suhe on vahemikus 1,5 - 1,6. Maailmatasemel mootorispordi tehnikale ja disainile toetudes on uus Toyota GR Supra saavutanud ideaalse nn kuldse suhte 1,55, mis tagab piiri peal sõites erakordse nobeduse ja tasakaalu.

Sooritusvõime

End nii maanteel kui ka võidusõidurajal koduselt tundva uue Toyota GR Supra 3,0-liitrisel kuuesilindrilisel reasmootoril on olemas kõik vajalik meelte stimuleerimiseks. See masin pakub oma kaksikspiraaliga turbolaaduriga, ülitäpse otsepritsesüsteemiga ja muudetava klapiajastusega võimsust 340 DIN hj võimsust ning pöördemomenti 500 Nm. Selle tulemusena sööstab Toyota GR Supra 100 km/h-ni vaid 4,3 sekundiga ning tippkiiruseks on 250 km/h.
Vaata lisa

Juhtimisrežiimid

Kaks juhtimisrežiimi lubavad teil uut Toyota GR Suprat oma tujuga kohandada. Lülitage režiimilt Normal režiimile Sport ja vaid hetkega on mootori hääl ja tundlikkus, käiguvahetusskeem, vedrustus, rooli töö ja aktiivdiferentsiaal soorituseks valmis. Kui soovite sõiduki üle veelgi suuremat kontrolli, valige spetsiaalne võidusõiduraja režiim, mis piirab sõiduki stabiilsussüsteemi sekkumist.

Aktiivdiferentsiaal

Uue Toyota GR Supra aktiivdiferentsiaal parandab oluliselt stabiilsust ja tõhusust, kui rehvid on viimase piirini viidud. Tulemust on tunda kurvi igas lõigus, stabiilsus pidurdamise ajal ja kurvis on paranenud ning haarduvus on kurvist välja kiirendades maksimaalne.

8-käiguline automaatkäigukast

Uue Toyota GR Supra ülisujuva tööga kuuesilindrilise mootori juurde kuulub roolil asuvate juhtplaatidega kaheksakäiguline automaatkäigukast, mis pakub välkkiiret käiguvahetust ja täpset juhitavust kurvides, kui tingimused seda lubavad.

Esmaklassiline pidurdusjõud

Selleks, et juhid saaksid sõiduki dünaamilist potentsiaali täiel määral ära kasutada, on uue Toyota GR Supra tippklassi piduritel nelja kolviga Brembo pidurisadulad ning 19-tollistele sepistatud velgedele paigaldatud ülihea haarduvusega Michelin Pilot Super Sport rehvid.

Suurepärane kiirendus paigalt võttes

Paigaltvõtmise funktsioon Launch Control tagab võimsa kiirenduse paigalt koos maksimaalse veojõuga, aidates uuel Toyota GR Supral saavutada 4,3-sekundilist nullist sajani kiirendust ja tippkiirust 250 km/h.

/
Disain

Pika kapoti, kompaktse kere ja topeltkumerusega katusega uue Toyota GR Supra silmapaistev disain tekitab põnevust autofännides ja võidab klassikaliste sportautode austajate südamed ning meeled. Disainikontseptsioon Condensed Extreme, mida Toyota tutvustas esmakordselt Californias asuva CALTY stuudio FT-1 ideeauto näol, ühendab võidusõiduauto aerodünaamika moodsa ja võimsa välimusega, mis viitab suurepärasele sooritusvõimele.
Vaata lisa

Disainikontseptsioon „Condensed Extreme”

Disainikontseptsioon „Condensed Extreme” viitab otseselt uue Toyota GR Supra välimusele. Mõiste „Condensed” võrdub siin suure läbimõõduga rehvide, lühikese teljevahe ja üldpikkusega ning „Extreme” väljendub sõiduki laiuses, salongi kompaktsuses ja laias rataste vahes. Need omadused parandavad nii manööverdatavust kui ka stabiilsust.

GAZOO Racing-stiilis aerodünaamika

Maailmatasemel mootorispordi tehnikale toetuses saavutab uus Toyota GR Supra nii optimaalse õhutakistuse ja tõstejõu kui ka ideaalse kaalu jaotumise esi- ja tagaosa vahel. Silmatorkav topeltkumerusega katus vähendab õhutakistust ilma sõitjate pearuumi ohverdamata ning kaarduv tagaspoileri serv vähendab autole mõjuvat tõstejõudu.

Silmapaistvad detailid

Uue Toyota GR Supra laia rataste vahet ja lühikest teljevahet täiendavad imposantsed 19-tollised sepistatud veljed ja silmatorkavad kuue LEDiga esituled. Kummardusena sportlikele juurtele koosnevad tagumine udutuli ja tagurdustuled tagakaitseraua keskel asetsevatest LED-idest.

Mugavus

Juhile keskendunud kokpitiga, võidusõiduautodest inspiratsiooni saanud istmetega ja tipptehnoloogiaga uus Toyota GR Supra on mitmekülgne auto, mis pakub soovi korral GT-le omast mugavust ja vajadusel sportautolikku juhitavust. 8,8-tolline tsentraalne multimeediasüsteem annab juurdepääsu navigatsioonile, muusikale ja käed vabad helistamisele. Võtmeta sisenemis- ja käivitussüsteem ning suur ja laiendatav pagasiruum lihtsustavad igapäevaelu.
Vaata lisa

/

Võidusõiduautost inspireeritud istmed

Uue Toyota GR Supra võidusõiduautost inspireeritud ja elektriliselt reguleeritavad (sh nimmetugi) istmed pakuvad integreeritud soojendust ja mälufunktsioone. Sport-tasemel Alcantaraga ja Premium-tasemetel nahaga kaetud istmed on mugavad ja äärmiselt toetavad igas olukorras, aga eriti võidusõidurajal.

Kohanduvad esituled

Uus Toyota GR Supra tagab alati selge vaate teele. LED-tehnoloogiat on kasutatud nii kohanduvate esitulede kui ka tagatulede ja päevatulede puhul ning kõik peeglid on isetumenevad. Vihmaanduritega klaasipuhastid ja tahavaatekaamera suurendavad juhi mugavust veelgi.

Ülikvaliteetne teabe- ja meelelahutussüsteem

Nendel hetkedel, kui soovite lõõgastuda, pakub uus Toyota GR Supra Sport-varustustase 10 kõlariga audiosüsteemi koos Bluetooth®-i ja USB ühendustega ning tsentraalset 8,8-tollist ekraani, kust pääseb ligi navigatsioonisüsteemile. Premium varustustasemesse kuulub 12-kõlariga tippklassi JBL helisüsteem ja juhtmeta mobiililaadija.

Ohutus eelkõige

Toyota GR Supra suguse võimsa sportauto jaoks on turvalisus ülioluline. Toyota Safety Sense paketti kuuluvad pimenurga jälgimissüsteem ja sõidurajalt lahkumise hoiatussüsteem, tagant küljelt läheneva sõiduki hoiatussüsteem, otsasõiduohu hoiatus, nutikad parkimisandurid koos automaatpidurdusega ja E-Call funktsioon, mis tõsise avarii korral teavitab hädaabiteenistust automaatselt sõiduki asukohast. Kõikide Toyota GR Supra versioonide standardvarustusse kuulub Stop and Go funktsiooniga kohanduv kiirushoidik.

Juhikoht

Ühekohalise võidusõiduauto paigutusest inspireeritud uue Toyota GR Supra kokpiti disain keskendub juhile. Istmete reguleeritavad küljepolstrid ja põlvepadjad pakuvad tuge rasketes kurvides ning digitaalne näidikuteplokk ja esiklaasinäidik (Premium-varustustasemel) kuvavad sõidukiiruse, teabe- ja meelelahutussüsteemi ning navigatsiooni otse juhi vaatevälja.
Vaata lisa

Asümmeetriline keskkonsool

Uue Toyota GR Supra asümmeetriline keskkonsool eraldab selgelt kookoni-tüüpi juhikoha ja avatuma kaasreisija poole. Kahetsoonilise automaatkliimaseadme mälufunktsiooniga nupud asuvad keskkonsoolil ning 8,8-tollist multimeediaekraani saab kasutada puuteekraanina või pöördnupu abil.

Active Sound Design

Uus Toyota GR Supra pakub Active Sound Design-tehnoloogiat, mis võimaldab valida vastavalt tujule kahe helitausta vahel. Igapäevaseks sõitmiseks sobiv Normal-režiim pakub pika päeva täiuslikuks lõpetamiseks rahulikku ja väljapeetud heli. Sport-režiim pakub tujutõstvaid kõrgeid helisid ning võidusõidust inspireeritud pauke ja mürtse käigu allavahetamisel.

Sooritusnäitajad

3-liitrine turbomootor

Mootori võimsus 340 DIN-hj 5000−6500 p/min juures
Suurim pöördemoment 500 N∙m 1600–4500 p/min juures
Kiirendusaeg
(0−100 km/h)
4,3 s
Tippkiirus
(elektrooniliselt piiratud)
250 km/h
Kütusekulu
(kombineeritud, WLTP-meetodil)
8,2 l / 100 km
CO2 heide
(kombineeritud, WLTP-meetodil)
185 g/km

2-liitrine turbomootor

Mootori võimsus 258 DIN-hj 5000–6500 p/min juures
Suurim pöördemoment 400 N∙m 1550–4400 p/min juures
Kiirendusaeg
(0−100 km/h)
5,2 s
Tippkiirus
(elektrooniliselt piiratud)
250 km/h
Kütusekulu
(kombineeritud, WLTP-meetodil)
7,4 l / 100 km
CO2 heide
( kombineeritud, WLTP-meetodil)
167 g/km

Toyota GR Supra mudelivalik

Toyota GR Supra on saadaval kolmel kõrgete tehniliste näitajatega varustustasemel: Sport ja Premium kolmeliitrisele mootorile ning Pure kaheliitrisele mootorile.

Varustustase Pure 2-liitrine mootor

Silmatorkavate 18-tolliste valuvelgede, musta Alcantara-materjaliga kaetud sportistmete ja terve hulga aktiivohutussüsteemidega Toyota GR Supra Pure on ühtlasi ka põnev ja meelelahutuslik. Lisaks pakume ihaldusväärset Sport lisavarustuspaketti.
18-tollised valuveljed
8,8-tollise ekraaniga helisüsteem (4 kõlarit)
Musta Alcantara-materjaliga kaetud sportistmed
Toyota Safety Sense
Lisavarustuspakett Sport Pack
Aktiivne diferentsiaal
Kohanduva jäikusega vedrustus (AVS)
Sportpidurid

Varustustase Sport 3-liitrine mootor

Aktiivse diferentsiaali ja kohanduva jäikusega vedrustusega (AVS), 19-tolliste sepistatud valuvelgede ja sportpiduritega Toyota GR Supra Sport’i kõikehõlmavad ja kõrgete tehniliste näitajatega omadused aitavad juhil täielikult nautida auto dünaamilisi võimeid.
19-tollised sepistatud valuveljed
Sportpidurid
Aktiivne diferentsiaal
8,8-tollise ekraaniga helisüsteem (10 kõlarit)
Musta Alcantara-materjaliga kaetud sportistmed
Navigatsioonisüsteem
Kohanduva jäikusega vedrustus (AVS)
Elektriliselt reguleeritavad soojenduse ja mälufunktsiooniga istmed
Tagant ristsuunas läheneva sõiduki hoiatussüsteem (RCTA)
Pimeala monitor (BSM)

Varustustase Premium 3-liitrine mootor

Kui Toyota GR Supra Premiumi puhul võtta tase Sport ning lisada musta nahaga kaetud istmed, JBLi 12 kõlariga esmaklassiline helisüsteem, esiklaasinäidik ning panipaiga- ja valgustuspaketid, saame auto, mis on mõeldud juhtidele, kes soovivad auto tippdünaamikat ühendada tippmugavusega.
Musta nahaga kaetud sportistmed
JBLi esmaklassiline helisüsteem
(12 kõlarit)
Esiklaasinäidik
Juhtmevaba telefonilaadija
Elektriliselt reguleeritavad soojenduse ja mälufunktsiooniga istmed

Prominence Red punane

Vaata lisaks

MR2: Toyota sportautode ajalugu MR2: Toyota sportautode ajalugu 1984. aastal välja toodud MR2 aluseks oli hoopis 1976. aastast pärinev arendusprojekt, mille eesmärk oli valmistada sõidunaudingut pakkuv, ent samas kütusetõhus auto ehk midagi varasema mudeli Sports 800 vaimus. Aastate jooksul vormus algupärane ideeauto sportautoks ning nii astuski kahe vanema mudeli, Celica ja Supra kõrvale nende noorem veli: kahekohaline Midship Runabout. Toyota sportautode ajalugu Toyota sportautode ajalugu Alates 1960. aastatest on Toyota toonud paljude üllatuseks ja meeleheaks välja põnevaid ja meelierutavaid sportautosid. GT86: Toyota sportautode ajalugu GT86: Toyota sportautode ajalugu Sportautode fännidele ja Toyota vana kooli poolehoidjatele oli Toyota GT86 väljatoomine 2011. aastal suureks kergenduseks. Viimastel aastatel olid mudelivalikust puudunud nende maitsele vastavad MR2, Celica ja Supra ning GT86 oli täpselt see, mida nad olid oodanud. Celica: Toyota sportautode ajalugu Celica: Toyota sportautode ajalugu Juba siis, kui Celica ‒ mille nimi tähendab hispaania keeles „taevalik“ ‒ 1970. aastal välja toodi, polnud kahtlustki, et seda saadab enneolematu edu. Toyota Celica, mis paistis silma praktilise sisemuse, sportlike sõiduomaduste ja taskukohasusega, oli loodud eesmärgiga pakkuda autoomanikele enneolematut vabaduse tunnet.