Võidusõidu DNA

Võidusõiduautode areng

TOYOTA GAZOO Racing osaleb maailma prestiižikaimatel mootorispordi üritustel alates world Endurance Championship'ist (WEC) ja autoralli maailmameistrivõistlustest (WRC) kuni Nürburgringi 24-tunni võidusõiduni. Võistlustuhinas ettetulevate väljakutsetega toimetulemiseks arendame oma inimesi, loome uusi tehnoloogiaid ja valmstame veel paremaid autosid.

Uue põneva Toyota GR Supra näol on meil tegemist täiusliku platvormiga, millega võidusõitudel osaleda. Ja kõiki neid omadusi demonstreerib GR Supra GT4 Concept. 2019. aasta Genfi autonäitusel oma debüüdi teinud mudel näitab, kuidas Toyota GR Supra täiuslikult tasakaalustatud šassiid ja ülijäika ning kerget keret saab täiustada rahvusvahelistel GT4 sarja võidusõitudel osalemiseks.

Võidusõiduks valmis

TOYOTA GAZOO Racing Europe’i (TGR-E) loodud GR Supra GT4 on mõeldud võluma mitmesuguste oskustega autojuhte. Selle ainukordsed omadused, nagu näiteks Intelligent GT4 Racing System, vähendavad tähelepanu hajumist ning lasevad juhil keskenduda võistlusele.

Auto kolmeliitrine kuuesilindriline reasmootor arendab ühe kaksikspiraaliga turbolaaduri abil 430 hobujõudu ning on ühendatud sportliku seitsmekäigulise, käiguvahetuslabadega automaatkäigukastiga ja mehaanilise suurhõõrdediferentsiaaliga. Võidusõidukõlblik Akrapoviči summuti ja Ravenoli määrdeained tagavad suure võimsuse ja töökindluse.

/

Esispoiler ja tagatiib on valmistatud looduslikku kiudu sisaldavast komposiitmaterjalist ning aitavad kaasa auto kogumassi vähendamisele 1350 kilogrammini. Esisillal on kasutatud MacPhersoni küünalvedrustust ning tagasillal hulkhoobvedrustust. Koos mõlemal sillal kasutatavate firma KW seadistatavate võidusõiduamortisaatoritega tagab selline vedrustus püsiva ja täpse juhitavuse.

/

Piiripealses olukorras tunnetuse ja võimsuse osas kindlustunde saamiseks on pidurisüsteemis kasutatud Brembo spetsiaalseid võidusõiduks mõeldud pidurisadulaid – esisillal kuue ja tagasillal nelja kolviga. Viie poldiga valuveljed QZ Racing, ja neile paigaldatud Pirelli rehvid mõõduga 305/660 muudavad sõiduomadusi veelgi paremaks.

/

Juhi turvalisuse huvides on kerge teraskere varustatud ülitugeva turvapuuriga ning FIA nõuetele vastava võidusõiduistmega, millel kuuepunktilise kinnitusega turvavööd. Võidusõidule orienteeritud interjööri muudavad tervikuks süsinikkiust näidikupaneel ning GT4 võistlusmudeli jaoks loodud rooliratas.

/
Tehnilised andmed

Kuuesilindriline reasmootor, üks kaksikspiraaliga turbolaadur

Töömaht 2998 cm3
Mootori võimsus 430 hj
Suurim pöördemoment 650 Nm
Mass 1350 kg
Pikkus 4460 mm
Laius 1855 mm
Kõrgus 1250 mm
Jõuülekanne 7-käiguline automaatkäigukast käiguvahetuslabadega,
tagavedu

Mida räägivad võidusõitjad?

Oleme rajale kogunud mõned maailma mõjukaimad sõitjad alates WRC- ja WEC-tähtedest kuni driftitšempionide ja telestaarideni, et nad saaksid esimest korda proovida uut Toyota GR Suprat. Jagades esmamuljeid meie uue sportauto kohta, selgitavad elukutselised sõitjad GR Supra nime tähtsust nende kiires elus.

Vaata lisaks

Supra lugu Supra lugu Supral, mis on olnud nii filmi „Kiired ja vihased” esimese osa staar, Gran Turismo® mängijate lemmikauto kui ka terve põlvkonna kirglike tuunijate ja driftijate sõiduk, on kindel roll popkultuuris ning on inspireerinud noori ja vanu üle terve maailma. Toyota 2021. a WRC maailmameistrivõistlustel Toyota 2021. a WRC maailmameistrivõistlustel Varustatuna suurema kogemustepagasi, võimsama ja kiirema Yaris WRC ja kolme tippmeeskonnaga, nihutab TOYOTA GAZOO Racing 2021. aasta FIA rallimaailmameistrivõistlustel piire. Supra: Toyota sportautode ajalugu Supra: Toyota sportautode ajalugu Supra, mis tähendab ladina keeles „ületav“ või „ülal“, osutus igati sobilikuks nimeks Toyota väidetavalt kõige kuulsamale sportautole. MR2: Toyota sportautode ajalugu MR2: Toyota sportautode ajalugu 1984. aastal välja toodud MR2 aluseks oli hoopis 1976. aastast pärinev arendusprojekt, mille eesmärk oli valmistada sõidunaudingut pakkuv, ent samas kütusetõhus auto ehk midagi varasema mudeli Sports 800 vaimus. Aastate jooksul vormus algupärane ideeauto sportautoks ning nii astuski kahe vanema mudeli, Celica ja Supra kõrvale nende noorem veli: kahekohaline Midship Runabout.