GT-FOURi

lugu
GT-FOUR

Nimi, mille sünonüüm on vahetult kogetav jõudlus ning mida iseloomustab ka ralliikoon 1980.–1990. aastatest – ala, mis nõuab jõudu, täpsust ja enesekindlust. Nüüd, rohkem kui 20 aastat pärast Celica GT-FOUR-i viimast etteastet, pärand jätkub. GR-FOUR on GR Yarise tipptasemel nelikveosüsteem.

Edukas igal teel


Legendaarne GT-FOUR, mis ei paku naudingut mitte ainult fännidele nende armastatud teedel, vaid mis suudab jõuda võiduni ka autospordi kõrgeimal tasemel, oli ja on siiani äratuntavalt Celica. Avasta selle kuulsusrikka elu tipphetked.

Celica ST165 GT-FOUR sõiduauto


1986–1989

Mootor
2,0-liitrine DOHC Turbo (3S-GTE)
Võimsus
185 hj
Pöörde-
moment
249 Nm
Kaal
1480 kg

Neljanda põlvkonna Celica laugpära mudelil põhinev ST165 GT-FOUR-il oli pidev nelikvedu ja tol ajal Jaapani kõige võimsam 2,0-liitrine mootor. GT-FOUR oma kergesti äratuntava suurema esipõrkeraua ja silmatorkavate kleebistega lõi Toyota Euroopa meeskonnale (TTE) ideaalse vundamendi WRC tiitli püüdmiseks.

Celica ST165 GT-FOUR ralliauto


1988–1991

WRC debüüt
1988 Tour De Corse
Esimene WRC võit
1989 Austraalia ralli
WRC võidud
13
WRC meistritiitlid
1990 WRC sõitjate meistritiitel

ST165 Celica GT-FOUR polnud mitte ainult Toyota esimene nelikveoline ralliauto, vaid ka esimene Toyota, mis suutis võistelda autoralli maailmameistrivõistluste (WRC) kõrgeimal tasemel. Pärast edukat debüüti 1988. aastal ja esimese WRC võitmist 1989. aastal, kindlustas Carlos Sainz 1990. aastal ST165 GT-FOUR-i roolis WRC sõitjate meistritiitli.

Celica ST185 GT-FOUR sõiduauto


1989–1993

Mootor
2,0-liitrine DOHC Turbo (3S-GTE)
Võimsus
225 hj
Pöörde-
moment
304 Nm
Kaal
1390–1520 kg

ST185 GT-FOUR loodi viienda põlvkonna Celica laugpära mudeli baasil. Jaapanis tuntud kui GT-FOUR RC ja Euroopas Carlos Sainzi limiteeritud koguses toodetud eriversioon, erines see mudel teistest praktilise kapotijahutuse, kergete põrkeraudade ja nummerdatud tähisplaadi poolest. Homologeerimiseks toodeti ST185 GT-FOUR-ist üksnes 5000 ihaldatud eksemplari.

Celica ST185 GT-FOUR ralliauto


1992–1994

WRC debüüt
1992 Monte Carlo ralli
Esimene WRC võit
1992 Safari ralli
WRC võidud
16
WRC võitu
’92, ’93, ’94 sõitjate meistritiitel ja ’93, ’94 autotootjate meistritiitel

ST185 Celica GT-FOUR on olnud siiani Toyota kõige edukam ralliauto. Kolme aasta pikkuse võistlusperioodi jooksul õnnestus sellel saada 16 WRC võitu, kolm WRC sõitjate tiitlit ja kaks WRC autotootjate krooni. ST185 GT-FOUR-i iseloomulik kuulus valge, roheline ja punane Castroli munder oleks toonud Carlos Sainzile, Juha Kankkunenile ja Didier Auriolile ka WRC stiilitiitlid.

Celica ST205 GT-FOUR sõiduauto


1994–1999

Mootor
2,0-liitrine DOHC Turbo (3S-GTE)
Võimsus
255 hj
Pöörde-
moment
304 Nm
Kaal
1390–1440 kg

Siiani hoidis võimsaima GT-FOUR-i tiitlit enda käes silmatorkavate fikseeritud esitulede ja laugpära kerega kuuenda põlvkonna Celica ST205. Vaid 2500 eksemplaris toodetud mudel on tänu alumiiniumkapotile kergem, täiustatud neljakolviliste piduritega ning selle mootor on tänu turbole ja vahejahutile 30 hobujõudu võimsam. Motivatsioon? Veel üks WRC tiitel.

Celica ST205 GT-FOUR ralliauto


1994–1997

WRC debüüt
1994 Rally GB
Esimene WRC võit
1995 Tour De Corse
WRC võidud
1
WRC meistritiitlid
0

Paberil olid ST205 GT-FOUR-il olemas kõik eeldused võitmiseks: meistritiitli võitja DNA, esmaklassiline aerodünaamika ja ainulaadne reaktsioonivõime parandamise süsteem. Kui välja arvata Aurioli võit Korsikal ja mõned kõrghetked, nagu vapustav teine, kolmas ja neljas koht Uus-Meremaal, siis ei suudetud selle mudeli täielikku potentsiaali siiski realiseerida. Nii keskendus meeskond 1998. aastal hoopis uuele Corollale.

Vaata lisaks

Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Saa tuttavaks uue Toyota GR Yarisega. GRi uus nelikveosüsteem on arendatud TOYOTA GAZOO Racing rallimeeskonna kogemusi kasutades. Toyota aitab aitajaid Toyota aitab aitajaid Toyota pakub selle aasta lõpuni tasuta 24/7 maanteeabi kõikidele COVID-19 eesliini Toyota-omanikele. Meditsiini-, politsei- ja päästetöötajad saavad abi liiklusõnnetuse, tühja aku, purunenud rehvi, kütuse otsasaamise, auto võtmete kaotamise või nende autosse unustamise ning mehaanilise rikke korral. Uus Yaris Cross Uus Yaris Cross Stiilne Yaris Cross viib Yarise uutesse kõrgustesse ja toob järgmise põlvkonna väikeauto kõik positiivsed omadused linnamaasturisse. RAV4 Plug-in Hybrid on Toyota hübriidide uus lipulaev RAV4 Plug-in Hybrid on Toyota hübriidide uus lipulaev RAV4 Plug-in Hybrid pakub klassi väikseimat kütusekulu ning väiksemat saastet kui ükski teine selle klassi auto.
Kasutame veebilehe küpsiseid

Küpsised on ette nähtud selleks, et pakkuda veebilehe külastamisel parimat kasutajakogemust, kolmandate osapoolte teenuseid ning tööriistu ja reklaami, ning aidata meil mõista veebilehe toimimist ja muuta seda paremaks.

Soovitame sul lubada kõik küpsised. Kui sa sellega ei nõustu, saad oma eelistusi lihtsalt muuta, klõpsates allpool leiduvale küpsiste seadistamise valikule. Kõik üksikasjad on saadaval meie küpsiste sätetes.