Sitkem ja parem.

Toyota 40 aastat Dakari rallil.

Piiride nihutamine paremuse poole

TOYOTA GAZOO Racing juhindub Toyota eesmärgist ületada kõik takistused, et valmistada veelgi paremaid autosid. Autospordimaailma äärmuslikes oludes töötame välja uusi tehnoloogialahendusi ning kõige suurematest raskustest leiame uusi lahendusi ja täiustamisvõimalusi. Üks võidusõit sümboliseerib seda suhtumist rohkem kui mõni teine: üritus, kus Toyotal on erakordne ajalugu, ehk Dakari ralli. Siin ei piisa võitmiseks üksnes kiirusest. Olulised on kvaliteet, vastupidavus ja töökindlus.

/

Ülim usaldus

Dakari ralli, mille käigus läbitakse kahe nädalaga üle 9000 km, on kõige äärmuslikum sõiduki katsestend, mida on võimalik endale ette kujutada. Selle laiuvate liivadüünide, ohtlike jõesängide ja uskumatute kiiruste kombinatsioon paneb meie autode iga osa viimase piirini proovile. Sellistes äärmuslikes oludes on kõige tähtsam usaldus. Tänu usaldusväärsele sitkusele on meie sõidukid rallil võistlejate eelistustes esikohal.
 


„2016. aastal olid 42,4% finišeerunud sõidukitest Toyotad”

 

Värskeimad uudised

Loe Toyota edusammude kohta rallil meie igapäevastest Dakari ralli uudistest.

Vaata lähemalt

Hilux: 50 aastat võitmatust

Paljud autotootjad teevad viimase piirini proovilepaneku trikivideosid, et tõestada oma sõidukite väärtust. Hilux ei pea enam kellelegi midagi tõestama. Hilux on pannud end viimase piirini proovile 50 aastat, selle omanikud on sõitnud autoga ühest äärmuslikust keskkonnast teise teekonnal Invincible 50 poole.

Tutvu Hiluxiga

Toyota Hilux Dakar

/
Täiustatud sõltumatu tagavedrustus 12% pikema käiguga
/
Keskpaigutusega V8 mootor
/
Nelikvedu
/
Väiksem mass
/

Meeskond

Pärast Toyota Hiluxi esmakordset osalemist 2012. aastal astub TOYOTA GAZOO Racing 2018. aasta Dakari rallil võistlustulle kolmest autost koosneva meeskonnaga. Uhiuuel Toyota Hiluxil on tehtud mehaanilisi täiustusi, mis tõotavad sõiduomadusi märkimisväärselt parandada. Uus mudel, millega on tehtud rohkem kui 3000 km ulatuses katseid, tugineb oma eelkäija töökindlusele ja vastupidavusele ning paranenud on juhitavus ja tasakaal, mis meeskonna arvates moodustavad võiduvalemi.

/
#304

Sõitja: Giniel De Villiers

Riik: Lõuna-Aafrika

Dakari tipphetked: 7 poodiumikohta, 1 võit (2009)

Huvitav fakt: Giniel on finišeerunud Dakari esikümnest väljaspool vaid ühe korra (2007)

/
#304

Sõitja: Dirk von Zitzewitz

Riik: Saksamaa

Dakari tipphetked: Esimene Dakari ralli 1997, 1 võit (2009)

Huvitav fakt: Dirk osales esimest korda Dakari rallil mootorrattal (1997)

/
#301

Sõitja: Nasser Al Attiyah

Riik: Katar

Dakari tipphetked: 2 võitu (2011 & 2015)

Huvitav fakt: Nasser on saanud olümpiamängudel jahilaskmises pronksmedali

/
#301

Sõitja: Mathieu Baumel

Riik: Prantsusmaa

Dakari tipphetked: 1 võit (2015)

Huvitav fakt: Mathieu on kuuekordne meister erinevates mootorispordi kategooriates

/
#309

Sõitja: Bernard Ten Brinke

Riik: Holland

Dakari tipphetked: Dakari ralli kõrgeim koht – 7. koht

Huvitav fakt: Bernard on oma koduriigis köögifirma omanik

/
#309

Sõitja: Michel Périn

Riik: Prantsusmaa

Dakari tipphetked: 3 võitu (1994, 1995, 1996)

Huvitav fakt: Michel on olnud professionaalne kaardilugeja alates 1984. aastast

2018. aasta Dakari ralli juhend

/
Üle 500 võistleja 60 rahvusest
/
Igal korral läbitakse 10 000 km
/
10. korda Lõuna-Ameerikas
/
15-päevane võidusõit

Ralli ajalugu

Thierry Sabine pani Dakari rallile aluse 1978. aastal. Alguses oli tegemist võidusõiduga Sahara kõrbes, kus võistlejad said võistelda ükskõik millise sõidukiga, peaasi, et sellel olid mootor ja rattad. Ralli jätkus Põhja-Aafrikas 2008. aastani, mil see turvakaalutlustel tühistati. Järgmisel aastal viidi ralli üle Lõuna-Ameerikasse. Toimumiskoht võib küll olla teine, kuid ürituse nimi ja iseloom jäävad samaks.
 

Ralli marsruut

2018. aasta Dakari ralli, millel on üle 5000 km ulatuses etappe ja 4000 km ulatuses ülesõite (liaisons), mis seovad marsruudi üheks, 14 etapist seitse sõidetakse kas täielikult maastikul või luidetel, mistõttu on see üks lähiajaloo karmimaid üritusi.
 
40. aastapäevaks (Lõuna-Ameerikas toimumise 10. aastapäevaks) naaseb Dakari ralli Peruusse ning võidusõit saab avalöögi 6. jaanuaril pealinnas Limas. Paljude silmustega etappidel peavad meeskonnad toime tulema suure hulga luidetega enne Boliivia piiri ületamist 12. jaanuaril. Sealt viivad kaks järgmist etappi meeskonnad lõuna poole mõnede Boliivia kõrgeimate punktide kaudu, enne kui laskutakse Põhja-Argentiinasse ja 20. jaanuaril ületatakse Córdobas asuv finišijoon.
 

/

Vaata lisaks

Toyota Yaris GRMN erimudel Toyota Yaris GRMN erimudel Pärast 17 aastat eemalolekut on võidukas Toyota meeskond tagasi FIA autoralli maailmameistrivõistlustel 2017. aasta Yaris WRC-ga. TOYOTA GAZOO Racing loodab 2017. aastal võita TOYOTA GAZOO Racing loodab 2017. aastal võita TOYOTA GAZOO Racing võistleb üleilmse kestvussõidu etaloni FIA World Endurance Championship (WEC) 2017. aasta hooajal mudeliga TS050 HYBRID. Uus Yaris äratab Genfi ellu Uus Yaris äratab Genfi ellu Toyotal on Genfi autonäituse külastajatele küllaldaselt, mida näidata. Alates esimesest pilgust uuele dünaamilisele Yarisele, selle põnevale nõbule GRMN-ile ja radikaalsele linnasõiduks mõeldud ideeautole i-TRIL ning lõpetades uusima võidusõidumasinaga. TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing Maailmas korraldatakse alates ringrajasõitudest kuni rallietappideni hulgaliselt autospordiüritusi. Nüüd on kõik Toyota autospordivaldkonna tegevused kogu maailmas koondatud ühe nime alla, milleks on TOYOTA GAZOO Racing. Toyota 2016. aasta Pariisi autonäitusel Toyota 2016. aasta Pariisi autonäitusel Kuna linnas, mille minevik on pikitud mitmete kultuurilooliste verstapostide ja uuenduslike ettevõtmistega, tulevad kokku automaailma tähtsamad tegijad, on just Pariisi autonäitus Toyota jaoks parim koht tulevikutranspordi ideede tutvustamiseks. Toyota 2016. aasta Genfi autonäitusel Toyota 2016. aasta Genfi autonäitusel Tänavusel Genfi autonäitusel saad tutvuda sellega, kuidas Toyota toob teedele parema tuleviku, – ning publikumagnetiks on üks auto: uus Toyota C-HR. Kümme põhjust, miks Toyota Hilux valitseb maailma Kümme põhjust, miks Toyota Hilux valitseb maailma Tutvu põhjustega, miks meie vastupidav pikap valitseb maailma. Toyota Motorsport GMBH osaleb taas autoralli maailmameistrivõistlustel Toyota Motorsport GMBH osaleb taas autoralli maailmameistrivõistlustel Toyota Motorsport GmbH (TMG) osaleb 2017. aastal taas FIA autoralli maailmameistrivõistlustel (WRC) mudeliga, mis on otsast lõpuni Kölni tehnilises keskuses välja töötatud ja ehitatud. Hiluxi lugu Hiluxi lugu Toyota Hilux, mis on tuntud oma võime poolest tulla toime igasuguse maastikuga – näiteks retkedega põhja- ja lõunapoolusele või Dakari kõrberalliga –, on olnud läbi aegade usaldusväärne valik kõigile, kes otsivad tugevat töölooma.
Meie e-privaatsuse poliitika

Me kasutame oma veebilehel küpsiseid, et pakkuda sulle veel paremat teenust. Kui nõustud sellega, siis jätka meie veebilehe kasutamist nagu tavaliselt. Vastasel korral loe siit küpsiste haldamise kohta.