Osaleme mitmesugustel võidusõitudel,

et valmistada veelgi paremaid autosid.

Maailmas korraldatakse hulgaliselt erinevaid autospordiüritusi alates ringrajasõitudest kuni rallietappideni ning need pakuvad huvilistele peadpööritavat segu tohutust kiirusest, kõrvulukustavast mürast ja suurejoonelistest julgustükkidest. Toyota kuulsusrikas autospordi ajalugu sai alguse seitsme aastakümne eest ja nüüd oleme koondanud kõik meie sellealased ettevõtmised üle maailma ühe nime alla, milleks on TOYOTA GAZOO Racing.

Pushing the limits for Better

TOYOTA GAZOO Racing juhindub
TOYOTA eesmärgist ületada
kõik takistused, et valmistada veelgi paremaid autosid.
Et töötada autospordimaailma äärmuslikes oludes
välja uusi tehnoloogiaid ja lahendusi,
ei tule meie uuendustele kunagi lõppu.
Me osaleme võidusõitudel, et saaksime õppida
kõige suurematest raskustest.
Võistlemine eri tüüpi teedel,
olenemata sellest, millised katsumused meid ees ootavad,
kannustab meid tulema välja veelgi paremate autodega.
Me töötame välja TOYOTA tulevast DNAd.
Jätkame võistlemist, et tuua kõigini vabadus,
seiklusvaim ja rõõm, mida pakub autosõit.

Uus nimi, aga sama kirglik suhtumine

Toyota asutaja Kiichiro Toyoda oli juba 1950. aastatel sedavõrd kindel võidusõitudel osalemisega kaasnevates eelistes, et märkis kord järgmist:
 
„Autosport pole pelgalt meelelahutus. See on Jaapani autotööstuse arenguks hädavajalik. Nii nagu tippsportlased panevad olümpiamängudel oma võimed viimase piirini proovile, nii on võidusõidud autotootjate jaoks võimalus katsetada autosid äärmuslikes oludes ja võistelda esikoha pärast. Kõik see aitab neil leida uusi viise mootorsõidukite tehnoloogia edendamiseks.
 
See ei hõlma vaid autode põhjalikku uurimist, sest sõidukite tõelised võimed avalduvad koostöös inimestega. Autosport ja Jaapani autotööstus saavad edasi liikuda ainult üheskoos – täpselt nagu auto neli ratast.”

 
/

GAZOO tuleb sõnast „garaaž”, mis on üks mõnusa miljööga koht, kus nähakse koos vaeva pisimategi üksikasjade täiustamiseks, et valmistada kõigi soovijate jaoks aina paremaid autosid ja pakkuda kõigile klientidele üha paremaid teenuseid. Seepärast võibki öelda, et see nimi kätkeb kõike seda, mis on TOYOTA GAZOO Racingu jaoks edasiviivaks jõuks.
 
TOYOTA GAZOO Racingu nime alla on koondatud järgmised Toyota autospordivaldkonna tegevused: tipptasemel kestussõidu maailmameistrivõistlused, naasmine 2017. aastal nimekatele autoralli maailmameistrivõistlustele ja maailma karmimaks võidusõiduks peetav Nürburgringi 24 tunni sõit (sel aastal osaleb Toyota sel väga raskel sõidul juba kümnendat korda järjest). Ärgem unustagem, et on alanud ka viie kontinendi sõit – ettevõtmine, mille jooksul Toyota töötajad sõidavad aastaks 2020 läbi viie mandri, et aidata valmistada veelgi paremaid autosid ja arendada inimesi, kes toetavad nende tootmist.

Töötades välja Toyota tulevast DNAd

Põnevad, kaasakiskuvad ja meelierutavad kestussõidu maailmameistrivõistlused (WEC) on uuendusmeelsuse, töökindluse ja meeskonnatöö tippsaavutus. Võistlussari koosneb üheksast etapist, mille hulgas on ka kuulus Le Mansi 24 tunni sõit. 2012. aastal pärast vaheaega astus TOYOTA GAZOO Racing taas maailmameistrivõistluste võistlustulle, seejuures on Toyota Le Mansi sõidul osalenud alates 1985. aastast. 2016. aasta Le Mansi 24 tunni sõit oli Toyota jaoks kaheksateistkümnes. Kuigi suureks kurvastuseks libises tänavu võit meeskonna käeulatusest välja vaid loetud minutid enne ruudulipu langemist, on TOYOTA GAZOO Racing tõotanud jätkata pingutusi veelgi suuremate edusammude nimel.

/

Raskusi, millega tuleb rinda pista sõitudel, mis kestavad kuuest kahekümne nelja tunnini, suudavad ületada kaks tipptasemel TS050 HYBRIDi võidusõiduautot, mille võimsus jääb 1000 hj kanti. Need esmaklassilised hübriidautod (nagu ka Toyota sõiduautod), mis paistavad tänu hübriidsüsteemile silma jõulise kiirenduse, tõhususe ja tippkiirusega, mis on suurem kui 330 km/h, töötavad ümber pidurdamisel vabanevat energiat, mis salvestatakse akusse hilisemaks kasutamiseks.

 
/

Ajavahemikul, mis jäi 2012. aastal kestussõidu maailmameistrivõistluste esimese võistluskorra ja selle võistluse võitmise vahele 2014. aastal, aitasid saadud kogemused suuresti kaasa meie sõiduautode hübriidtehnoloogia arendamisele näiteks mootori suuruse optimeerimisel ja jahutuse tõhustamisel, toetades meie kindlat eesmärki valmistada veelgi paremaid autosid ja pakkuda kõigile sõidurõõmu.

Õppides kõige suurematest raskustest

Maailmaklassi ralliautode valmistamiseks ei piisa pelgalt teoreetilisest pagasist. See tähendab, et üksikasjalike ja vahetute kogemuste ning teadmiste toel tuleb suuta valmistada auto, mida saab proovile panna igat tüüpi teedel. Seda meeles pidades osaleb TOYOTA GAZOO Racing pärast 17 aastat kestnud pausi 2017. aastal taas nimekatel autoralli maailmameistrivõistlustel.
 
See kaasahaarav võistlus, kus autod tuiskavad maailma eri nurkades suurel kiirusel eri tüüpi teedel alates kivistest kuni jäisteni, on suurepärane võimalus näha tuttavaid autosid, näiteks Yarist, pistmas rinda eriti karmide oludega.

Pärast kuudepikkusi põhjalikke katsetusi sõidab uhiuus Yaris WRC jaanuaris Monte Carlos alla stardirambilt, valmis kurnavateks rallisõitudeks. Selle kere all on peidus üllatused, mis tagavad tõelise adrenaliinisüsti: uhiuus 1,6liitrine otsepritsega turbomootor, mille võimsus on umbes 380 hj, ning tipptasemel matke- ja katsetehnikate ja tootmistehnoloogiate abil välja töötatud veermik.

/

Kui seisad silmitsi mägiste ja järskude kurvide, suurte hüpete ja lumiste metsadega, ei ole oluline mitte ainult auto kiirus, vaid ka see, et sind toetaks väga ambitsioonikas ja andekas meeskond. TOYOTA GAZOO Racingu WRC meeskonda, mille Soomes Puuppolas asuvates töökodades juhib tegevust autoralli maailmameistrivõistluste neljakordne võitja Tommi Mäkinen, kuuluvad pühendunud spetsialistid ja kirglikud rallihuvilised. 
 
Usaldades nende kätte meelierutava Yaris WRC, on tulemuseks tugev partnerlus. 

Maailma kõige karmim võidusõit

GAZOO Racing osales Nürburgringi 24 tunni kestussõidul esimest korda 2007. aastal. Sellel maailma kõige karmimaks peetaval võidusõidul saavad kokku nii autotootjate kui ka eraisikute toetusel tegutsevad meeskonnad kogu maailmast, et võistelda Saksamaal 25 km ringrajal, mida kutsutakse ka roheliseks põrguks, ja näha, kas nad on selleks katsumuseks valmis.

/

Sel aastal toimus Nürburgringi 24 tunni kestussõit 44. korda ja sellel 10. korda osalenud TOYOTA GAZOO astus võistlustulle kolme autoga, milleks oli uhiuus Toyota C-HR Racing, Lexus RC ja Lexus RC F. Toyota C-HR Racingut, mis on haruldane, just võidusõitudeks kohandatud versioon peagi välja tulevast Toyota C-HRi crossover’ist, juhtis neljast sõitjast koosnev meeskond. Meie meeskond tuli selles kurnavas 24tunnises sõidus suurt rahuldust pakkuvale 84. kohale ja oma klassis 3. kohale.

 
/

Peale selle, et kõnealune ettevõtmine annab väärtuslikku tagasisidet võidusõiduautode praeguse arenguetapi kohta, aitab see pidevalt edeneda ka meie töötajatel. Igal aastal on meie insenerid ja mehaanikaspetsialistid algusest peale kaasatud uue võidusõiduauto väljatöötamisse ja nad annavad oma panuse ettevõtmise õnnestumisse ka võidusõidu toimumise ajal – nii saavad nad hindamatuid kogemusi, mida jagada oma kolleegidega, et täiustada tulevikus seeriaautosid.

Viie kontinendi sõit

Toyota viie kontinendi sõidul, mis sai alguse ühisest kirest autospordis ette tulevate raskuste ületamise vastu, sõidavad Toyota töötajad Toyota autodega aastaks 2020 läbi viie kontinendi. See halastamatu maraton, mis kulgeb läbi erinevate kultuuride ja kliimavööndite, annab meie töötajatele võimaluse kogeda vahetut sõidurõõmu, millele tuginedes saame nüüd ja tulevikus valmistada veelgi paremaid autosid.
 
Kuna oleme endale seadnud hulga lühiajalisi eesmärke, näiteks Le Mansi 24 tunni sõidu võitmine pärast seda, kui eelmisel aastal võidust napilt ilma jäime, ja meil on kindel soov naasta autoralli maailmameistrivõistlustele, siis on tähtis, et jätkaksime oma tegevust GAZOO vaimus ja jagaksime põnevust, mida pakuvad võidusõidud, oma klientide ja poolehoidjatega – inimestega, kes mõistavad täielikult meie kirge autospordi vastu.

Meie e-privaatsuse poliitika

Me kasutame oma veebilehel küpsiseid, et pakkuda sulle veel paremat teenust. Kui nõustud sellega, siis jätka meie veebilehe kasutamist nagu tavaliselt. Vastasel korral loe siit küpsiste haldamise kohta.