Broneeri hoolduse aeg Registreeru proovisõidule Toyota Liising ja Kindlustus Vaata eripakkumisi Leia lähim edasimüüja Komplekteeri oma mudel

Inimese ja masina tõeline proovilepanek

Toyota osalemine Dakari rallil

Kõrbesse eksimine ja seal üksi jäämine oleks enamiku inimeste jaoks õudusunenägu.
Ent kirgliku mootorrattavõidusõitja Thierry Sabine’i jaoks oli selline üksinduses veedetud aeg 1977. aastal Abidjani-Nice’i rallil võisteldes inspiratsioonihetkeks ...

Järgmise aasta 28. detsembril sai tema kõrbeunelmast reaalsus, kui lipp langes tema enda võidusõidul. Seda võidusõitu, mis kujutas endast esialgu amatööridevahelist lustlikku katsumust Sahara kõrbe läbimiseks, on nüüdseks korraldatud üle 30 aasta. Tänapäeval on see üks kõige karmimaid ja nõudlikumaid rallisid: Dakari ralli.

/
Algupärane Dakar

Tegelikult tunti seda kuni 2009. aastani Pariisi-Dakari rallina ning, nagu nimigi viitas, kulges see ralli Prantsusmaalt Pariisist Lääne-Aafrikasse Dakari, läbides seejuures suures osas vaenuliku Sahara kõrbe.

/

Rallil on alati ette tulnud katsumusi, eriti siis, kui tuli kavandada marsruuti läbi paljude Aafrika riikide, igaüks poliitiliselt ise nägu. Neil põhjustel tuli vahetada 2009. aastal kontinenti ning nüüd sõidetakse seda rallit ainult läbi Lõuna-Ameerika.

2015. aasta rallil seisavad võistlejad silmitsi muljetavaldava reisiga läbi Argentina, Boliivia ja Tšiili – üle 8000 km kuivanud kõrbemaastikku, kõrvetavat kuumust ja mägesid, ilma et oleks aega hinge tõmmata, sest mõningates kohtades võib sõidukiirus olla kuni 180 km/h.

/
Toyota tuleb katsumustega toime

Alates ralli algusest 1979. aastal on Toyota võtnud sellest edukalt osa, saavutades silmapaistvaid tulemusi. Esimesel aastal, mil amatöörid rallil osalesid, lõpetas sõidu vaid 74 osalejat, millest 13 olid Toyotad.

Loodud Dakaril vastu pidama

Neljarattaliste kategooria mõlemas üksuses – Production ümberehitamata tarbesõidukitele ning Super Production ümberehitatud ja võidusõiduautodele – on Toyota sõidukid Land Cruiseri ja 4Runner/Hiluxi näol kõige populaarsemad võistlejad, olles välja valitud tugevuse, lihtsa hooldatavuse ja töökindluse pärast.

Toyotade kõige suurem osavõtuarv oli 13. võidusõidul 1991. aastal, mil 129 osalevast sõidukist 34 olid Toyotad. See tulemus seljatati 2002. aastal, kui peaaegu iga teine finišijoone ületav sõiduk oli Toyota, ühtlasi oli see kinnitus nende sõidukite legendaarsest töökindlusest.

/

Tegelikult on Toyota ainuüksi seeriaautode üksuses saavutanud alates 2005. aastast kaheksa järjestikust võitu, tõestades, et need tunnid, mis on kulutatud Toyota seeriaautode vastupidavuse katsetamisele ja parandamisele enne müüki, võimaldavad neil võita maailma kõige karmimat rallit.

/
/

4. jaanuaril tulevad kokku 50 riigi esindajad, et võistelda 2015. aasta rallil, ning Toyota on esindatud mõlemas üksuses. Lõuna-Aafrika Toyota Imperiali ja Belgia Toyota Overdrive’i Hiluxid loodavad finišeeruda veelgi kõrgematel kohtadel, kui olid nende 4. ja 7. koht mulluses üldarvestuses.

Soovime kõigile võistlevatele Toyota meeskondadele palju edu. Teie aga saate olla jätkuvalt kursis kogu tegevusega, just nagu oleksite üks kahest miljonist pealtvaatajast, kes jälgivad meeskondade edusamme rallil. Lisainfot saab siit.

/
Meie e-privaatsuse poliitika

Me kasutame oma veebilehel küpsiseid, et pakkuda sulle veel paremat teenust. Kui nõustud sellega, siis jätka meie veebilehe kasutamist nagu tavaliselt. Vastasel korral loe siit küpsiste haldamise kohta.