Pilguheit tulevikku

Toyota sportautode ajalugu (VIII osa)
Toyota FT-1 Toyota FT-1 Toyota FT-1

Rabav ideeauto Toyota FT-1, mida esitleti 2014. aasta Detroiti autonäitusel, on suurepärane näide Toyota disainikeelest, mis toetub tulevikusõidukite loomisel meie sportautode pärandile.

Toyota tulevane esinumber

FT-1 esiasetusega mootori ja tagaveo tõttu on salongi nihutatud kaalujaotuse parandamiseks üsna palju tahapoole. See annab autole ka klassikalised võidusõiduauto proportsioonid. Kaarjas esiklaas ja küljeaknad on aga ilmselge kummardus 1967. aasta 2000GT-le.

FT-1 lennukamate ja puhtamate joontega kujundus on kantud ettevõtte igakülgsetest pingutustest tõsta Toyota autode juures veelgi rohkem esile energilisust ja kirge ning nagu näha, on FT-1 selle püüdluse tõhustamisest kasu lõiganud, kusjuures see langes sobivalt kokku USAs asuva Toyota Calty disainikeskuse 40. aastapäevaga.

/
/
/
Auto ja sõitja kui üks organism

2015. aasta S-FR on kantud meie kergete ja rohkelt sõidurõõmu pakkuvate sportautode pärandist ning ka tõigast, et madalama klassi ideeautode uuringus tõusis taas esikohale hea juhitavus. Meie eesmärk on panna kogu pealetulev põlvkond taas autosõitu armuma.

S-FRi kujundamisel võeti eeskujuks klassikaliste proportsioonidega sportautod, millel on pikk kapott, jõuline hoiak ja lühikesed ülendid, ning selle kompaktset ja kerget keret täiendavad sõitjate lemmikuks kujunenud esimootori-tagaveo kombinatsioon ning sõltumatu vedrustus.

Tänu sellisele sihipärasele käsitusele on auto eelised sujuv sõit, hea reageerimine ja silmapaistev juhitavus, nii et auto ja juhi vahel tekib tõeliselt tugev side ja täielik teineteisemõistmine.

/
/
/

Toyota, mille sportautode pärandit kadestavad kõik teised tootjad, on keskendunud taasleitud innuga veelgi paremate ja suuremat sõidunaudingut pakkuvate autode valmistamisele ning põgus pilguheit selle tulevikuplaanidele näitab, et Toyota sportautode tulevik on sama helge kui nende värvikas ja muljetavaldav ajalugu.

Vaata lisaks

MR2: Toyota sportautode ajalugu MR2: Toyota sportautode ajalugu 1984. aastal välja toodud MR2 aluseks oli hoopis 1976. aastast pärinev arendusprojekt, mille eesmärk oli valmistada sõidunaudingut pakkuv, ent samas kütusetõhus auto ehk midagi varasema mudeli Sports 800 vaimus. Aastate jooksul vormus algupärane ideeauto sportautoks ning nii astuski kahe vanema mudeli, Celica ja Supra kõrvale nende noorem veli: kahekohaline Midship Runabout. Toyota sportautode ajalugu Toyota sportautode ajalugu Alates 1960. aastatest on Toyota toonud paljude üllatuseks ja meeleheaks välja põnevaid ja meelierutavaid sportautosid. GT86: Toyota sportautode ajalugu GT86: Toyota sportautode ajalugu Sportautode fännidele ja Toyota vana kooli poolehoidjatele oli Toyota GT86 väljatoomine 2011. aastal suureks kergenduseks. Viimastel aastatel olid mudelivalikust puudunud nende maitsele vastavad MR2, Celica ja Supra ning GT86 oli täpselt see, mida nad olid oodanud. Celica: Toyota sportautode ajalugu Celica: Toyota sportautode ajalugu Juba siis, kui Celica ‒ mille nimi tähendab hispaania keeles „taevalikku“ ‒ 1970. aastal välja toodi, polnud kahtlustki, et seda saadab enneolematu edu. Toyota Celica, mis paistis silma praktilise sisemuse, sportlike sõiduomaduste ja taskukohasusega, oli loodud eesmärgiga pakkuda autoomanikele enneolematut vabaduse tunnet.
Toyota sportautode ajalugu
Rohkem kui 50 aasta jagu hinnalist pärandit