SUPRA

Toyota sportautode ajalugu (IV osa)
Supra 1994 Supra 1994 Supra 1994

Supra, mis tähendab ladina keeles „ületav“ või „ülal“, osutus igati sobilikuks nimeks Toyota väidetavalt kõige kuulsamale sportautole.

Supra tähelend

Supra tähelend algas koduturul nime Celica XX all (teistel turgudel Celica Supra) 1978. aastal. Celica pikem, laiem ja võimsam edasiarendus, millel oli sujuv kuuesilindriline mootor ja luksuslik välimus, sobis ideaalselt vallutama Põhja-Ameerika turgu, kus oli tekkinud suur nõudlus pikamaasõitudeks mõeldud autode järele.

1982. aastal toodi Euroopas turule uus Supra, mille efektne välisilme oli inspireeritud kolmanda põlvkonna Celicast. Tänu jõulistele ja laiadele rattakoobastele, muljetavaldavatele hüpiktuledele ning kohustuslikule võimsale mootorile sobis pilkupüüdev Supra kui valatult 1980. aastate disainikeelde ja kultuuri.

/
/
/
/

Neljanda põlvkonna kauaoodatud Suprat, mis toodi välja 1993. aastal, ilmestasid pikk kapott ja voogavad jooned – selge märk mudeli 2000GT tugevast mõjust. Tänu kergete materjalide kasutamisele suutsid insenerid teha selle auto eelkäijast 100 kilo võrra kergema - kaalu vähendamiseks olid isegi põrandamattide kiud seest õõnsad. Ja kui lisada veel võimas kolmeliitrine topeltturbomootor, siis oligi tulemuseks uus Jaapani imelaps, mille tõttu nägid Itaalia ja Saksamaa superautode tootjad palju unetuid öid.

Lisaks edukale karjäärile autospordis aastatel 1995-2003, kui Supra osales legendaarsel Le Mansi 24 tunni sõidul, peadpööritaval Pikes Peaki mäkketõusul ning paljudel teistel kodumaistel ja rahvusvahelistel võistlustel, on see mudel kogu maailmas nii Toyota fännide kui ka autode tuunijate ja üleslööjate ja muidu autohuviliste seas kultussõiduki staatuses. Maailmaturu tingimuste tõttu tuli Supra tootmine 2003. aastal lõpetada, kuid palju on neid, kes loodavad, et ühel päeval ja ehk juba lähitulevikus äratatakse see uuele elule.

Vaata lisaks

Toyota GR Supra - tunde tekitamiseks Toyota GR Supra - tunde tekitamiseks Uue Toyota GR Supra väljatöötamise ajendiks ei olnud üksnes jõudlusnäitajad ega ajalehe veergudele jõudvad ringiajad, vaid kindel keskendumine rooli taga tekkivale tundele. MR2: Toyota sportautode ajalugu MR2: Toyota sportautode ajalugu 1984. aastal välja toodud MR2 aluseks oli hoopis 1976. aastast pärinev arendusprojekt, mille eesmärk oli valmistada sõidunaudingut pakkuv, ent samas kütusetõhus auto ehk midagi varasema mudeli Sports 800 vaimus. Aastate jooksul vormus algupärane ideeauto sportautoks ning nii astuski kahe vanema mudeli, Celica ja Supra kõrvale nende noorem veli: kahekohaline Midship Runabout. Toyota sportautode ajalugu Toyota sportautode ajalugu Alates 1960. aastatest on Toyota toonud paljude üllatuseks ja meeleheaks välja põnevaid ja meelierutavaid sportautosid. GT86: Toyota sportautode ajalugu GT86: Toyota sportautode ajalugu Sportautode fännidele ja Toyota vana kooli poolehoidjatele oli Toyota GT86 väljatoomine 2011. aastal suureks kergenduseks. Viimastel aastatel olid mudelivalikust puudunud nende maitsele vastavad MR2, Celica ja Supra ning GT86 oli täpselt see, mida nad olid oodanud.
COROLLA
Toyota sportautode ajalugu (V osa)