SUPRA

Toyota sportautode ajalugu (IV osa)
Supra 1994 Supra 1994 Supra 1994

Supra, mis tähendab ladina keeles „ületav“ või „ülal“, osutus igati sobilikuks nimeks Toyota väidetavalt kõige kuulsamale sportautole.

Supra tähelend

Supra tähelend algas koduturul nime Celica XX all (teistel turgudel Celica Supra) 1978. aastal. Celica pikem, laiem ja võimsam edasiarendus, millel oli sujuv kuuesilindriline mootor ja luksuslik välimus, sobis ideaalselt vallutama Põhja-Ameerika turgu, kus oli tekkinud suur nõudlus pikamaasõitudeks mõeldud autode järele.

1982. aastal toodi Euroopas turule uus Supra, mille efektne välisilme oli inspireeritud kolmanda põlvkonna Celicast. Tänu jõulistele ja laiadele rattakoobastele, muljetavaldavatele hüpiktuledele ning kohustuslikule võimsale mootorile sobis pilkupüüdev Supra kui valatult 1980. aastate disainikeelde ja kultuuri.

/
/
/
/

Neljanda põlvkonna kauaoodatud Suprat, mis toodi välja 1993. aastal, ilmestasid pikk kapott ja voogavad jooned – selge märk mudeli 2000GT tugevast mõjust. Tänu kergete materjalide kasutamisele suutsid insenerid teha selle auto eelkäijast 100 kilo võrra kergema - kaalu vähendamiseks olid isegi põrandamattide kiud seest õõnsad. Ja kui lisada veel võimas kolmeliitrine topeltturbomootor, siis oligi tulemuseks uus Jaapani imelaps, mille tõttu nägid Itaalia ja Saksamaa superautode tootjad palju unetuid öid.

Lisaks edukale karjäärile autospordis aastatel 1995-2003, kui Supra osales legendaarsel Le Mansi 24 tunni sõidul, peadpööritaval Pikes Peaki mäkketõusul ning paljudel teistel kodumaistel ja rahvusvahelistel võistlustel, on see mudel kogu maailmas nii Toyota fännide kui ka autode tuunijate ja üleslööjate ja muidu autohuviliste seas kultussõiduki staatuses. Maailmaturu tingimuste tõttu tuli Supra tootmine 2003. aastal lõpetada, kuid palju on neid, kes loodavad, et ühel päeval ja ehk juba lähitulevikus äratatakse see uuele elule.

Vaata lisaks

Celica: Toyota sportautode ajalugu Celica: Toyota sportautode ajalugu Juba siis, kui Celica ‒ mille nimi tähendab hispaania keeles „taevalikku“ ‒ 1970. aastal välja toodi, polnud kahtlustki, et seda saadab enneolematu edu. Toyota Celica, mis paistis silma praktilise sisemuse, sportlike sõiduomaduste ja taskukohasusega, oli loodud eesmärgiga pakkuda autoomanikele enneolematut vabaduse tunnet. 2000GT: Toyota sportautode ajalugu 2000GT: Toyota sportautode ajalugu Toyota 2000GT, mis kogus koos peaosatäitja Sean Conneryga kuulsust 1967. aasta James Bondi filmis „Elad vaid kaks korda“ ja mida tutvustati rahvusvahelisel areenil samal aastal, edastas selge sõnumi, et Toyota võtab Euroopa parimate sportautode valdkonnas teerajajaks olemist väga tõsiselt. Corolla: Toyota sportautode ajalugu Corolla: Toyota sportautode ajalugu Välimuse järgi tundub, et Corolla ‒ Toyota kõige tuntum mudel ja maailma enim müüdud sõiduauto ‒ ei sobi samasse ritta teiste kordumatute sportautodega, kuid tõsi on see, et aastate jooksul on just selle auto põhjal töötatud välja mõned Toyota kõige populaarsemad sportautod. Uus Toyota Supra A90 Uus Toyota Supra A90 Uus Toyota Supra on tagasi 16 aastat peale tootmise lõpetamist. Festivalil Goodwood Festival of Speed debüteerinud uus sportauto Toyota Supra jätkab eelmiste põlvkondade nimetraditsiooni – A40, A60, A70 ja A80 –, kandes ikoonilist nime A90.
COROLLA
Toyota sportautode ajalugu (V osa)