MR2

Toyota sportautode ajalugu (VI osa)
MR2 1989 MR2 1989 MR2 1989

1984. aastal välja toodud MR2 aluseks oli hoopis 1976. aastast pärinev arendusprojekt, mille eesmärk oli valmistada sõidunaudingut pakkuv ja samas kütusetõhus auto – ehk midagi varasema mudeli Sports 800 vaimus. Aastate jooksul vormus algupärane ideeauto sportautoks ning nii astuski kahe vanema mudeli, Celica ja Supra kõrvale nende noorem veli: kahekohaline Midship Runabout.

Kompaktsed ja sõidunaudingut pakkuvad sportautod järeltulevale põlvkonnale

MR2, mis paistis silma kompaktse ja praktilise kere, erksa ja sportliku sõidu ning tundliku mootoriga, pakkus enneolematut sõidurõõmu, rääkimata vabadusetundest, mida sõitjad said nautida tänu lisavarustusse kuuluvale ja algupärase T-kujulise ehitusega katusele. Keskel asetseva mootoriga MR2 oli Jaapanis esimene seeriaauto, millel oli keskpaigutusega mootor, ning nii pälvis see tagasihoidlikult väike auto tollal autoajakirjanike üksmeelse heakskiidu ja pärjati maineka tiitliga „Jaapani aasta auto 1984-1985“.

/
/
/
/

Rohkem kui viis aastat hiljem tõmbas teise põlvkonna mudel tähelepanu mootori kesksele paigutusele truuks jäämise ja rohkelt sõidunaudingut pakkuva olemusega, kuid võttis samas suuna eliitturule. MR2 populaarsust kasvatas suurem ja eksootilisema ilmega kere, kvaliteetne sisemus ning täiustatud ja hea juhitavus ning tänu nendele oivalistele omadustele toodeti ja müüdi teise põlvkonna mudelit veel tervelt kümme aastat.

Kuigi kolmanda ja neljanda põlvkonna autod kandsid sama nime (Jaapanis MR-S), olid need mõnevõrra erinevad. Kogukama ja täiskasvanulikuma olemusega eelkäija asemele astus väiksem, kergem ja odavam maanteeauto–kabriolett. Uuel MR2 rotsteril olid kõik eeldused, et tõusta eheda ja jõulise olemuse toel 21. sajandi armastatumate sportautode hulka.

Kuid nagu Celica langes ka MR2 sportautode turul valitseva mõõna ohvriks ning selle tootmine lõpetati 2007. aastal. Siiski jättis MR2, mida toodeti kahe aastakümne jooksul kolm põlvkonda, sügava jälje paljude autosõprade hinge ja see auto ei vaju veel niipea unustuse hõlma.

Vaata lisaks

Supra: Toyota sportautode ajalugu Supra: Toyota sportautode ajalugu Supra, mis tähendab ladina keeles „ületav“ või „ülal“, osutus igati sobilikuks nimeks Toyota väidetavalt kõige kuulsamale sportautole. Toyota sportautode ajalugu Toyota sportautode ajalugu Alates 1960. aastatest on Toyota toonud paljude üllatuseks ja meeleheaks välja põnevaid ja meelierutavaid sportautosid. GT86: Toyota sportautode ajalugu GT86: Toyota sportautode ajalugu Sportautode fännidele ja Toyota vana kooli poolehoidjatele oli Toyota GT86 väljatoomine 2011. aastal suureks kergenduseks. Viimastel aastatel olid mudelivalikust puudunud nende maitsele vastavad MR2, Celica ja Supra ning GT86 oli täpselt see, mida nad olid oodanud. Celica: Toyota sportautode ajalugu Celica: Toyota sportautode ajalugu Juba siis, kui Celica ‒ mille nimi tähendab hispaania keeles „taevalik“ ‒ 1970. aastal välja toodi, polnud kahtlustki, et seda saadab enneolematu edu. Toyota Celica, mis paistis silma praktilise sisemuse, sportlike sõiduomaduste ja taskukohasusega, oli loodud eesmärgiga pakkuda autoomanikele enneolematut vabaduse tunnet.
GT86
Toyota sportautode ajalugu (VII osa)