MR2

Toyota sportautode ajalugu (VI osa)
MR2 1989 MR2 1989 MR2 1989

1984. aastal välja toodud MR2 aluseks oli hoopis 1976. aastast pärinev arendusprojekt, mille eesmärk oli valmistada sõidunaudingut pakkuv ja samas kütusetõhus auto – ehk midagi varasema mudeli Sports 800 vaimus. Aastate jooksul vormus algupärane ideeauto sportautoks ning nii astuski kahe vanema mudeli, Celica ja Supra kõrvale nende noorem veli: kahekohaline Midship Runabout.

Kompaktsed ja sõidunaudingut pakkuvad sportautod järeltulevale põlvkonnale

MR2, mis paistis silma kompaktse ja praktilise kere, erksa ja sportliku sõidu ning tundliku mootoriga, pakkus enneolematut sõidurõõmu, rääkimata vabadusetundest, mida sõitjad said nautida tänu lisavarustusse kuuluvale ja algupärase T-kujulise ehitusega katusele. Keskel asetseva mootoriga MR2 oli Jaapanis esimene seeriaauto, millel oli keskpaigutusega mootor, ning nii pälvis see tagasihoidlikult väike auto tollal autoajakirjanike üksmeelse heakskiidu ja pärjati maineka tiitliga „Jaapani aasta auto 1984-1985“.

/
/
/
/

Rohkem kui viis aastat hiljem tõmbas teise põlvkonna mudel tähelepanu mootori kesksele paigutusele truuks jäämise ja rohkelt sõidunaudingut pakkuva olemusega, kuid võttis samas suuna eliitturule. MR2 populaarsust kasvatas suurem ja eksootilisema ilmega kere, kvaliteetne sisemus ning täiustatud ja hea juhitavus ning tänu nendele oivalistele omadustele toodeti ja müüdi teise põlvkonna mudelit veel tervelt kümme aastat.

Kuigi kolmanda ja neljanda põlvkonna autod kandsid sama nime (Jaapanis MR-S), olid need mõnevõrra erinevad. Kogukama ja täiskasvanulikuma olemusega eelkäija asemele astus väiksem, kergem ja odavam maanteeauto–kabriolett. Uuel MR2 rotsteril olid kõik eeldused, et tõusta eheda ja jõulise olemuse toel 21. sajandi armastatumate sportautode hulka.

Kuid nagu Celica langes ka MR2 sportautode turul valitseva mõõna ohvriks ning selle tootmine lõpetati 2007. aastal. Siiski jättis MR2, mida toodeti kahe aastakümne jooksul kolm põlvkonda, sügava jälje paljude autosõprade hinge ja see auto ei vaju veel niipea unustuse hõlma.

Vaata lisaks

Celica: Toyota sportautode ajalugu Celica: Toyota sportautode ajalugu Juba siis, kui Celica ‒ mille nimi tähendab hispaania keeles „taevalikku“ ‒ 1970. aastal välja toodi, polnud kahtlustki, et seda saadab enneolematu edu. Toyota Celica, mis paistis silma praktilise sisemuse, sportlike sõiduomaduste ja taskukohasusega, oli loodud eesmärgiga pakkuda autoomanikele enneolematut vabaduse tunnet. 2000GT: Toyota sportautode ajalugu 2000GT: Toyota sportautode ajalugu Toyota 2000GT, mis kogus koos peaosatäitja Sean Conneryga kuulsust 1967. aasta James Bondi filmis „Elad vaid kaks korda“ ja mida tutvustati rahvusvahelisel areenil samal aastal, edastas selge sõnumi, et Toyota võtab Euroopa parimate sportautode valdkonnas teerajajaks olemist väga tõsiselt. Corolla: Toyota sportautode ajalugu Corolla: Toyota sportautode ajalugu Välimuse järgi tundub, et Corolla ‒ Toyota kõige tuntum mudel ja maailma enim müüdud sõiduauto ‒ ei sobi samasse ritta teiste kordumatute sportautodega, kuid tõsi on see, et aastate jooksul on just selle auto põhjal töötatud välja mõned Toyota kõige populaarsemad sportautod. GR 86: lugu jätkub GR 86: lugu jätkub Esitleme GR pere kolmandat mudelit. Oma eelkäija legendaarsel sõidurõõmul põhinev uus võimsam GR 86 ühendab kõrgtaseme kujunduse veelgi nauditavama sõiduelamusega.
GT86
Toyota sportautode ajalugu (VII osa)