COROLLA

Toyota sportautode ajalugu (V osa)
Corolla AE 1986 Corolla AE 1986 Corolla AE 1986

Välimuse järgi tundub, et Corolla ‒ Toyota kõige tuntum mudel ja maailma enim müüdud sõiduauto ‒ ei sobi samasse ritta teiste kordumatute sportautodega, kuid tõsi on see, et aastate jooksul on just selle põhjal töötatud välja mõned Toyota kõige populaarsemad sportautod.

Corolla näitab end uuest küljest

Kõige legendaarsem on kahtlemata 1980. aastate keskpaigast pärinev Corolla (AE86) Levin. Sel mudelil on kõikjal maailmas rohkelt andunud fänne, kes kutsuvad seda ikka veel hellitavalt nimega AE86 ehk Hachi-Roku, mis tähendab jaapani keeles 86 ja on ühtlasi selle mudeli alusraami tähis. Selle väljatoomise ajal olid juba ülejäänud Corolla mudelid, nagu ka enamik muid sõiduautosid, esiveoga, samal ajal kui puritaanlik ülesehitus, mille puhul asub mootor ees, kuid auto on tagaveoga, oli kasutusel ainult Levini-sarnastes sportkupeedes.

/
/
/

AE86 oli iga autosõbra unistus: selle suuri pöördeid arendavat ja jõulist 1,6-liitrist ja 124-hobujõulist kahe ülanukkvõlliga (DOHC) mootorit täiendasid kaasahaaravat sõidukogemust pakkuv tagavedu ja maad ligi hoidev juhikoht. Nii võitis see kiiresti suurt poolehoidu andunud võidusõidu- ja ralliasjatundjate seas, kes eelistasid mängulist, töökindlat ja kiiret tagaveoga neljarattalist.

AE86 kultusauto staatust kasvatas veelgi lipulaevaks olemine driftimises ja ülesastumised filmides. Sel mudelil, mida eelistas tänu oivalistele sõiduomadustele ja eeskujulikule juhitavusele Jaapani rallilegend Keiichi Tsuchiya, on siiani kindel koht driftimissõudel ja –võistlustel. Kuid kõige tuntum on arvatavasti mustade triipudega valge AE86, mida võib näha nüüdseks klassikaks saanud mangafilmis „Initial D“ (1995): selle peategelaseks on Takumi Fujiwara, kes on päeval kuller, kuid öösel driftimisäss. Tema lemmikautoks on otse loomulikult legendaarne Corolla AE86 Levin.

GTi ajastu

Pisut hiljem tõusis 1980. aastatel rambivalgusesse järgmine mudel ‒ Corolla GTi. Tol ajal olid moes luukpäraga pereautod, mida iseloomustasid veel võimas mootor, sportlik vedrustus ja sõjakas väljanägemine, ning Corolla GTi tabas täpselt naelapea pihta.

/
/
/
/

Sel oli kahe ülanukkvõlli ja monosissepritsega täiustatud 1587 cm3 mootor, mis sarnanes suures osas Corolla AE86 Levini omaga ja arendas võimsust 130 DIN hj, mis tagas erksa reageerimise juhi soovidele. Kuna see oli ka suhteliselt kerge, kaaludes kõigest 1075 kg, olid GTi kiirendus (0‒100 km/h vaid üheksa sekundiga) ja tippkiirus (pea 200 km/h) lausa enneolematud (oma aja kohta).

Et sõitjad tuleksid suurema võimsusega paremini toime ja et pakkuda neile kaasahaaravamat sõiduelamust, täiustati ka vedrustust ja kõik neli pidurit olid ohutuse tagamiseks ventileeritud. GTi välimus ja sisemus ‒ nii sportlik eesmine põrkeraud ja tagaspoiler, jõulised külgpõlled ja silmatorkav GTi logo kui ka lisapolsterdusega sportistmed ja kolme kodaraga rool ‒ näitasid kõigile selgelt, et see pole lihtsalt mõni tavaline Corolla.

Vaata lisaks

MR2: Toyota sportautode ajalugu MR2: Toyota sportautode ajalugu 1984. aastal välja toodud MR2 aluseks oli hoopis 1976. aastast pärinev arendusprojekt, mille eesmärk oli valmistada sõidunaudingut pakkuv, ent samas kütusetõhus auto ehk midagi varasema mudeli Sports 800 vaimus. Aastate jooksul vormus algupärane ideeauto sportautoks ning nii astuski kahe vanema mudeli, Celica ja Supra kõrvale nende noorem veli: kahekohaline Midship Runabout. GT86: Toyota sportautode ajalugu GT86: Toyota sportautode ajalugu Sportautode fännidele ja Toyota vana kooli poolehoidjatele oli Toyota GT86 väljatoomine 2011. aastal suureks kergenduseks. Viimastel aastatel olid mudelivalikust puudunud nende maitsele vastavad MR2, Celica ja Supra ning GT86 oli täpselt see, mida nad olid oodanud. Celica: Toyota sportautode ajalugu Celica: Toyota sportautode ajalugu Juba siis, kui Celica ‒ mille nimi tähendab hispaania keeles „taevalik“ ‒ 1970. aastal välja toodi, polnud kahtlustki, et seda saadab enneolematu edu. Toyota Celica, mis paistis silma praktilise sisemuse, sportlike sõiduomaduste ja taskukohasusega, oli loodud eesmärgiga pakkuda autoomanikele enneolematut vabaduse tunnet. 2000GT: Toyota sportautode ajalugu 2000GT: Toyota sportautode ajalugu Toyota 2000GT, mis kogus koos peaosatäitja Sean Conneryga kuulsust 1967. aasta James Bondi filmis „Elad vaid kaks korda“ ja mida tutvustati rahvusvahelisel areenil samal aastal, edastas selge sõnumi, et Toyota võtab Euroopa parimate sportautode valdkonnas teerajajaks olemist väga tõsiselt.
MR2
Toyota sportautode ajalugu (VI osa)