CELICA

Toyota sportautode ajalugu (III osa)
Celica 1974 Celica 1974 Celica 1974

Juba siis, kui Celica (tähendab hispaania keeles „taevalikku“) ‒ 1970. aastal välja toodi, polnud kahtlustki, et seda saadab enneolematu edu. Celica, mis paistis silma praktilise sisemuse, sportlike sõiduomaduste ja taskukohasusega, oli loodud eesmärgiga pakkuda autoomanikele enneolematut vabadusetunnet.

Taevalik Celica

Kuigi Celica juures oli esikohal sõidumugavus ja suurepärane juhitavus, pidi see pühendunud autohuviliste poolehoiu võitmiseks ka pööramisel eeskujulikult käituma. Õnneks ei valmistanud Celica tänu oma sõltumatule esivedrustusele ja nelja hoovaga tagavedrustusele pettumust isegi mitte kitsastes ja järskudes kurvides.

Neljanda põlvkonna Celica, mis toodi välja 1985. aastal, näitas turul uut suunda ‒ selle juures võeti kasutusele esivedu (mis hakkas asendama varemalt kasutatud tagavedu). Äramärkimist väärib 1986. aasta mudel GT-Four, millel oli pidev nelikvedu ja vägev 185PS DOHC mootor ‒ kõige võimsam Jaapanis valmistatud kaheliitrine mootor: kõik see andis Toyotale head eeldused autoralli maailmameistrivõistlustel (WRC) võidutiitli poole pürgimiseks.

/
/
/
/

Edu ei lasknud end kaua oodata. 1990. aastal tuli Carlos Sainz sõitjate kategoorias esimesele (Jaapani autotootjate jaoks esimest korda) ja autotootjate kategoorias teisele kohale. 1992. aastal jõudis avalikkuse ette autoralli maailmameistrivõistluste eriväljalase GT-Four RC (Rally Competition). Selle roolis saavutas 1993. aasta autoralli maailmameistrivõistlustel nii sõitjate kui ka autotootjate hulgas esikoha Juha Kankkunen ja 1994. aastal tegi sama Didier Auriol.

Need, kes olid tunnistajaks selle esmaesitlusele, ei teadnud veel tollal, et seitsmenda põlvkonna ehk 1999. aasta mudel jääb viimaseks Celica väljalaskeks. See oli viimane lehekülg Celica 35 aasta pikkuses ajaloos, millest jäävad maha seitse eripärast põlvkonda, lugematul arvul autospordivõistluste esikohti ja neli miljonit toodetud autot. Õnneks jäävad nii eredad tähed veel kauaks meelde …

Vaata lisaks

Toyota sportautode ajalugu Toyota sportautode ajalugu Alates 1960. aastatest on Toyota toonud paljude üllatuseks ja meeleheaks välja põnevaid ja meelierutavaid sportautosid. GT86: Toyota sportautode ajalugu GT86: Toyota sportautode ajalugu Sportautode fännidele ja Toyota vana kooli poolehoidjatele oli Toyota GT86 väljatoomine 2011. aastal suureks kergenduseks. Viimastel aastatel olid mudelivalikust puudunud nende maitsele vastavad MR2, Celica ja Supra ning GT86 oli täpselt see, mida nad olid oodanud. 2000GT: Toyota sportautode ajalugu 2000GT: Toyota sportautode ajalugu Toyota 2000GT, mis kogus koos peaosatäitja Sean Conneryga kuulsust 1967. aasta James Bondi filmis „Elad vaid kaks korda“ ja mida tutvustati rahvusvahelisel areenil samal aastal, edastas selge sõnumi, et Toyota võtab Euroopa parimate sportautode valdkonnas teerajajaks olemist väga tõsiselt. Corolla: Toyota sportautode ajalugu Corolla: Toyota sportautode ajalugu Välimuse järgi tundub, et Corolla ‒ Toyota kõige tuntum mudel ja maailma enim müüdud sõiduauto ‒ ei sobi samasse ritta teiste kordumatute sportautodega, kuid tõsi on see, et aastate jooksul on just selle auto põhjal töötatud välja mõned Toyota kõige populaarsemad sportautod.
SUPRA
Toyota sportautode ajalugu (IV osa)