2000GT

Toyota sportautode ajalugu (II osa)
2000GT 2000GT 1968 2000GT 1968

Toyota 2000GT, mis kogus koos peaosatäitja Sean Conneryga kuulsust 1967. aasta James Bondi filmis „Elad vaid kaks korda“ ja mida tutvustati rahvusvahelisel areenil samal aastal, edastas selge sõnumi, et Toyota võtab Euroopa parimate sportautode valdkonnas teerajajaks olemist väga tõsiselt.

Jaapani esimene superauto

Uue Toyota Gran Turismo ideeauto väljatöötamist alustati peagi pärast Jaapani 1964. aasta Grand Prix’ sõitu. See valmis koostöös ettevõttega Yamaha Motor Co. ja arendusprojekti juhtis Shoichi Saito. Tema juhtnöörid olid lühikesed: „Tehke kõik, mis vaja, et mitte lihtsalt 2000GTd välja tuua, vaid et see oleks üks paremaid või isegi kõige parem auto maailmas.“ Tema püüdlused said teoks aasta hiljem, kui 1965. aasta Tokyo autonäitusel esitleti prototüüpi 280 A1.

2000GT on kõigest hetkega äratuntav ka rohkem kui pool sajandit hiljem – seda tänu kurvikale kerele, mille jooned meenutavad Coca-Cola pudelit, ja suurtele pleksiklaasiga kaetud lähituledele. Pika ja voogavate joontega kapoti all on peidu tipptasemel mootor ja hüpik-kaugtuled, mis sulguvad, kui neid parajasti ei kasutata, et vähendada nii tuuletakistust.

/
/
/
/

On selge, et GT loomisel peeti silmas eelkõige juhti. Väike, kuid täiuslikult vormitud salong, mis on kujundatud juhi vajaduste järgi ja mida lahutab kõrgeimas punktis maapinnast 116 cm, annab autole täiuslikud proportsioonid ning sihvaka ja lennuka ilme.

2000GT paistis silma ka maailmaklassi jõudlusega: auto suutis tänu kuue silindriga 150-hobujõulisele ja kaheliitrisele mootorile arendada tippkiirust 220 km/h, minnes sellega ajalukku ja avaldades suurt muljet ka autospordimaailmas. Lisaks sellele, et 2000GT saavutas rohkelt kiirusrekordeid, mille hulgas on kolm maailmarekordit ja 13 rahvusvahelist rekordit, saatis seda suur edu ka USAs ja Jaapanis toimunud võidusõitudel, iseäranis 1967. aasta Fuji 24 tunni sõidul.

Viimane 2000GT valmis 1970. aastal ehk kolm aastat ja 337 autot hiljem. 2000GT tähtsusest Toyota ajaloos annab aimu see, mil määral mõjutas see mudel hilisemate kupeede, näiteks Supra ja GT86 kujundust. See tõik räägib ise enda eest.

Vaata lisaks

Toyota sportautode ajalugu Toyota sportautode ajalugu Alates 1960. aastatest on Toyota toonud paljude üllatuseks ja meeleheaks välja põnevaid ja meelierutavaid sportautosid. GT86: Toyota sportautode ajalugu GT86: Toyota sportautode ajalugu Sportautode fännidele ja Toyota vana kooli poolehoidjatele oli Toyota GT86 väljatoomine 2011. aastal suureks kergenduseks. Viimastel aastatel olid mudelivalikust puudunud nende maitsele vastavad MR2, Celica ja Supra ning GT86 oli täpselt see, mida nad olid oodanud. Celica: Toyota sportautode ajalugu Celica: Toyota sportautode ajalugu Juba siis, kui Celica ‒ mille nimi tähendab hispaania keeles „taevalik“ ‒ 1970. aastal välja toodi, polnud kahtlustki, et seda saadab enneolematu edu. Toyota Celica, mis paistis silma praktilise sisemuse, sportlike sõiduomaduste ja taskukohasusega, oli loodud eesmärgiga pakkuda autoomanikele enneolematut vabaduse tunnet. Corolla: Toyota sportautode ajalugu Corolla: Toyota sportautode ajalugu Välimuse järgi tundub, et Corolla ‒ Toyota kõige tuntum mudel ja maailma enim müüdud sõiduauto ‒ ei sobi samasse ritta teiste kordumatute sportautodega, kuid tõsi on see, et aastate jooksul on just selle auto põhjal töötatud välja mõned Toyota kõige populaarsemad sportautod.
Celica
Toyota sportautode ajalugu (III osa)