TOYOTA GAZOO Racing

loodab 2017. aastal võita

TOYOTA GAZOO Racing võistleb üleilmse kestvussõidu etaloni FIA World Endurance Championship (WEC) 2017. aasta hooajal mudeliga TS050 HYBRID. WEC on lühend kestvussõidu seeriast nimega FIA World Endurance Championship, kuhu kuulub Le Mansi 24 tunni sõit, mida peetakse üheks kolmest kõige suurejoonelisemast võidusõidust maailmas.

Tipptasemel hübriidtehnoloogiaga varustatud TS050 HYBRID on Toyota platvorm inimese ja masina võimete piiride laiendamiseks, mille lõppeesmärk on töötada välja tuleviku hübriidsõidukid. Toyota tõi oma esimese hübriidse tarbesõiduki turule 1997. aastal ja on viimase paarikümne aasta jooksul kogu maailmas müünud rohkem kui 10 miljonit hübriidi. TOYOTA GAZOO Racingu eesmärk on WEC kurnavates sõitudes osalemisega oma täiustatud hübriidtehnoloogiat edasi arendada. See omakorda annab hoogu Toyota tuleviku hübriidsõidukite väljatöötamisele.

Terve hooaja vältel sõidavad sõidukis nr 7 Mike Conway, Kamui Kobayashi ja José María López ning sõidukis nr 8 Sébastien Buemi, Anthony Davidson ja Kazuki Nakajima. Autos nr 9 liituvad Stéphane Sarraziniga Spa-Francorchampsis ja Le Mansil Yuji Kunimoto ning Nicolas Lapierre.

Meeskonnal on kindel eesmärk saavutada oma esimene Le Mansi võit pärast erakordselt nappi kaotust 2016. aastal. Selleks tuleb Jaapani Higashi-Fuji ja Saksamaa Kölni tehnokeskustes teha ühiselt tööd, et täiustada sõiduki TS050 HYBRID iga detaili.

2017. aasta autol on 2,4-liitrine turboülelaaduriga V6 bensiinimootor koos hübriidsüsteemiga 8MJ. Higashi-Fujis tehtud töö tulemuseks on uus mootor, mille termilist tõhusust on optimeeritud surveastme suurendamisega, mis on saavutatud põlemiskambri, silindriploki ja plokikaane edasiarendamise abil.

Ka hübriidsüsteemi on optimeeritud. Mootor-generaatorite (MGU) mõõtmeid ja kaalu on vähendatud ning võimsat liitium-ioonakut on edasi arendatud. Need hübriidtehnoloogia täiustused on kasulikud ka TOYOTA klientide jaoks, kuna neid kasutatakse koos jõuseadmete inseneride teadmistega, et luua tulevikus veelgi paremaid autosid.

Kõigi uue hooaja jaoks vajalike uuenduste elluviimiseks optimeerisid Kölni insenerid peaaegu kõiki TS050 HYBRIDi šassii komponente, tehes tihedalt koostööd Higashi-Fuji kolleegidega.

WEC 2017. aasta eeskirjade järgi tuleb vähendada aerodünaamilist tõhusust, et suurendada ohutuse tagamiseks Le Mansi ringiaega mitme sekundi võrra. Selle saavutamiseks tõsteti eesmist splitterit 15 mm võrra ja tagadifuusor tehti kitsamaks.

Et muuta aerodünaamika eeskirjadele vastavaks, kasutas TOYOTA GAZOO Racing selliseid vahendeid nagu arvutuslikud vedelikudünaamika simulatsioonid ja tuuletunnelid: kõige silmapaistvamad muudatused on tõstetud ninaosa ja küljegondlite terav sisselõige.

Uute eeskirjade järgi võivad meeskonnad hooaja jooksul kasutada kaht aerodünaamilist konfiguratsiooni, mis on üks vähem kui 2016. aastal. Piiratud on ka rehvide kasutamine: iga auto jaoks on lubatud neli komplekti, lisaks kaks varurehvi, mis on mõeldud kvalifikatsiooni- ja kuuetunniste sõitude jaoks. Meeskond tegi eeskirjadele vastamiseks koostööd Micheliniga, et kasutada uusi rehvisegusid ja konstruktsioone ning optimeerida kulumise vähendamiseks vedrustuse geomeetriat.

Ohutuse suurendamiseks tehti reeglites veel teisigi muudatusi. Küljepeeglid peavad nüüd läbima laiema nähtavuse katse ja hübriidsõidukitel peavad olema tuled, mis näitavad, kas jõuseade toimib eesmärgipäraselt. Kui sõidu ajal roheline ohutustuli ei põle, suunatakse auto remontimiseks boksi.

Meeskonna president Toshio Sato ütles: „Kogu meeskond on sel hooajal väga motiveeritud ja otsusekindel. Me tahame võita, selles ei ole mingit kahtlust, kuid teame, et Porschega tuleb kõva rebimine. Higashi-Fuji ja Kölni meeskonnad on TS050 HYBRIDi uuendamisel näinud kõvasti vaeva ning esimesed tundemärgid on julgustavad. Kolmanda auto saatmine võistlustulle on lisavõimalus ja me anname endast parima, et pakkuda Le Mansil fännidele jälle kord suurepärast vaatemängu. Teame valusatest kogemustest, et Le Mansil on väga raske võita, kuid siiski on see meie eesmärk. Selle saavutamiseks peab kõik – alates autost ja meeskonnast ning lõpetades juhtidega – toimima ideaalselt. Juunis saame näha, kas oleme piisavalt vaeva näinud.”

Racingu hübriidprojekti juht Histake Murata ütles: „Kuigi TS050 HYBRIDil on sama nimi, mis 2016. aasta autol, on selle sõiduomadusi tunduvalt täiustatud. Vaatasime üle jõuseadme ja suurendasime tõhusust kõigis valdkondades. TOYOTA GAZOO Racingu suurim eesmärk sel aastal, nagu alati, on võita Le Mans. Higashi-Fuji meeskond on eelmise aasta Le Mansist alates lakkamatult pingutanud selle nimel, et töötada välja jõuseade, mille sooritusvõime on suurepärane nii ühe ringi piires kui ka tervel sõidul, et saaksime võistelda esiotsas. Töö tulemuseks on uus mootor ning mootor-generaatori ja aku täiustused. Esmased tulemused on väga julgustavad, kuid jätkame sõiduki peenhäälestamist, et oleksime täiesti valmis.”

/
Meie e-privaatsuse poliitika

Me kasutame oma veebilehel küpsiseid, et pakkuda sulle veel paremat teenust. Kui nõustud sellega, siis jätka meie veebilehe kasutamist nagu tavaliselt. Vastasel korral loe siit küpsiste haldamise kohta.