Toyota avas Tartu Kutsehariduskeskuses Baltimaade esimese hübriidi õppeklassi

1. septembril avati Tartu Kutsehariduskeskuses uus Toyota hübriidauto õppeklass ning koolile anti üle Priuse pistikhübriid.

Toyota ja Tartu Kutsehariduskeskuse vaheline koostöö, mis toimib alates aastast 2007, jõudis täna uue ajaloolise verstapostini, kui esmakordselt Baltimaades avati alternatiivsetele autotehnoloogiatele pühendatud Toyota hübriidauto õppeklass ning koolile anti üle Toyota Prius pistikhübriidi õppevahend.

Toyota Baltic AS müügijärgse teeninduse juhi Erik Kuus sõnul on selge, et kiiresti arenevas maailmas loovad uued tehnoloogiad uusi väljakutseid, mistõttu on koostöö autotootjate ja õppeasutuste vahel väga oluline. „Toyota soovib anda oma panuse selle nimel, et autoerialasid õppivad noored saaksid koolis tipptasemel ettevalmistuse ja oleksid kursis kõige viimaste ja tänapäevasemate autotehnoloogiatega. Priuse pistikhübriidi õppevahend annab õppuritele esmakordselt võimaluse hübriidtehnoloogiat süvendatult omandada,“ lausus Kuus.

Toyota Baltic AS müügijärgse teeninduse vanemspetsialist Lauri Erdi sõnul on juba praegu iga neljas Toyota poolt müüdud sõiduauto hübriidajamiga ning on näha, kuidas sisepõlemismootor annab teed elektriveojõumootoritele. „Kui kõik täna müüdud hübriidsõidukid viie aasta pärast remonti vajaksid, siis peavad meil olema sõidukite müügijärgse teeninduse turul ka vastava kompetentsiga spetsialistid.“ Samas tõdes Ert, et elektriveojõumootorid on ehituselt sisepõlemismootoritest lihtsamad ja seetõttu ka töökindlamad. „Autotehnika tehnoloogiate osas on toimumas suur muutus ning õpetus peab selle muutusega kaasas käima.“

Hübriidi õppeklass, mida aitas sisustada Toyota Baltic AS, vastab täielikult kehtivatele standarditele ning selles on kõik vajalik uue põlvkonna autotehnikute koolitamiseks. „Õppeklassi sisustamisel oleme lähtunud sellest, et selles õppeklassis oleks võimalik koolitada Toyota kõrgetele oskusnõuetele vastavaid spetsialiste,“ märkis Ert.

Õppijad saavad kutsehariduskeskuses lisaks sisepõlemismootorile nüüd õppida ka sügavamalt elektrimootorite ehitust ja rikkeotsingut, sest antud sõidukil on kasutusel mõlemad jõuallikad. „Saame selles klassis just alternatiivsete jõuallikate oskusteavet jagada, ning see puudutab ka teisi automarke, mis elektriveojõumootoreid kasutavad,“ kinnitas tehnikavaldkonna juht Ülo Ramp.

Toyota Tehnilise Hariduse Programm (T-TEP) on Toyota üleilmne tehnilise hariduse alane programm, mida rakendatakse rohkem kui 50 riigis ning mille kaudu Toyota panustab kohaliku kogukonna edendamisse ja arendamisse. Mitmekülgse koostöö raames toetab Toyota partnerkoole suure hulga erinevate praktiliste ja teoreetiliste õppevahendite ja –materjalidega, nende hulgas Toyota automudelid, mootorisimulaatorid, diagnostikatesterid ja muud tänapäevased tööriistad. Lisaks annab Toyota välja ka iga-aastast õppetoetust parimatele üliõpilastele. Esimest korda tutvustati T-TEP programmi Baltimaades aastal 1994 ning tänase seisuga tehakse koostööd nelja erineva partnerkooliga.

/

Vaata lisaks

MyT internetipõhised teenused MyT internetipõhised teenused Ühendus loob uusi võimalusi. Ükskõik kas oled autos või autost väljas, MyT abil saad säilitada täieliku kontrolli oma Toyota üle, sest rakenduses on hulk uusi internetipõhiseid teenuseid, mis muudavad sõitmise turvalisemaks ja meeldivamaks. Balti Paraolümpiatiim Balti Paraolümpiatiim Toyota toetab Baltikumi parasportlasi nende teel Tokyo 2021 paraolümpiamängudele. “Start Your Impossible” kampaanias osalevad Toyota parasportlased võistlevad erinevatel spordialadel. Toyota Balti paraolümpiatiim inspireerib meid kõiki saavutama oma võimatuna näivaid eesmärke. Supra: Toyota sportautode ajalugu Supra: Toyota sportautode ajalugu Supra, mis tähendab ladina keeles „ületav“ või „ülal“, osutus igati sobilikuks nimeks Toyota väidetavalt kõige kuulsamale sportautole. MR2: Toyota sportautode ajalugu MR2: Toyota sportautode ajalugu 1984. aastal välja toodud MR2 aluseks oli hoopis 1976. aastast pärinev arendusprojekt, mille eesmärk oli valmistada sõidunaudingut pakkuv, ent samas kütusetõhus auto ehk midagi varasema mudeli Sports 800 vaimus. Aastate jooksul vormus algupärane ideeauto sportautoks ning nii astuski kahe vanema mudeli, Celica ja Supra kõrvale nende noorem veli: kahekohaline Midship Runabout.