Toyota Corolla 50. sünnipäev

Maailma populaarseima auto elukäik.

Samal ajal kui Venemaa ja USA olid keskendunud kosmosevõidujooksule ning biitlite austajad ootasid kannatamatult uut hittlaulu, valmistuti 1966. aastal Toyotas ajalukku mineva mudeli – uue Corolla – väljatoomiseks. Sel aastal jõudis maailma populaarseim auto Corolla, mida on nüüdseks müüdud kokku rohkem kui 40 miljonit, järjekordse verstapostini, tähistades oma 50. sünnipäeva.

Corolla, mille nimi tähendab õiekrooni, oli esialgu mõeldud regulaarselt tööle ja koju sõitvate jaapanlaste muutuvate vajaduste rahuldamiseks 1960. aastate keskpaigas, mil Jaapani majandus arenes kiiresti. Inimestel tekkis aina tungivam vajadus liikuda ringi isikliku sõiduautoga ning sellest ajendatuna töötati välja praeguseni kehtivad juhtpõhimõtted: areneda pidevalt edasi ja täita tarbijate vajadusi sõltumata nende elukohariigist.
 
Tänu sellele, et Toyota on alati püüdnud teistest sammu võrra ees olla, on Corolla säilitanud rahvaauto staatuse, olles igati taskukohane, töökindel ja mugav. 
 
Järgnevalt anname ülevaate tähtsamatest hetkedest Corolla poole sajandi pikkuses ajaloos, alustades päris algusest ja lõpetades meile praegu tuttava väljalaskega.

/
 
Corolla algusaastad: 1966-1970

Corolla välja töötanud inseneride ja disainerite meeskond, mille eesotsas oli arendusjuht Tatsuo Hasegwa, sai ülesande tulla välja autoga, mis leiaks kindla koha inimeste südames. Algusaastatel oli üheks juhtpõhimõtteks luua auto, mis oleks sportlik nii välimuse kui ka sõiduomaduste poolest. 
 
Uudne Corolla oli saadaval eri keretüüpides – kaheukselise kupee, neljaukselise sedaani ja kaheukselise universaalina – ning varustatud hulga teedrajavate tehnoloogiliste lahendustega, mida polnud enne Jaapani turul nähtud, näiteks Macphersoni keerdvedrustus ja neljakäiguline käigukast.

/
/
 
Uhiuus Corolla: 1970-1974

Pärast esimese põlvkonna Corolla tootmise lõpetamist seisis inseneride ja disainerite ees keeruline ülesanne jätkata seniste kordaminekute kursil. Samal aastal, kui toodeti miljones Corolla, toodi turule teise põlvkonna mudel: see vääris igati uhiuueks kutsumist, sest kujundustööga oli alustatud nullist. 
 
Selle välimuses andsid tooni kergelt kaarjad vormid ning suuremate lehtvedrudega tagavedrustus tagas parema sõidumugavuse ja juhitavuse. 1972. aastal välja toodud mudelist Levin, millel oli kuulus 2T-G mootor, sai sportautode austajate suur lemmik.

/
/
/
 
Sihvakam ja keskkonnasäästlikum uus Corolla: 1974-1979

Rangete heitkoguse normide jõustumine tähendas kolmanda põlvkonna Corolla jaoks keerulisi aegu: turuletoomiseks vajaliku heakskiidu saamiseks tuli täiustada mootori- ja väljalaskesüsteeme. Nii jõudis Toyota läbimurreteni katalüsaatorite valdkonnas, kusjuures seda tehnoloogiat kasutatakse veel praegugi.
 
Keskkonnasäästlikuma ja tõhusama Corolla väljatöötamisele aitas kaasa veel üks moodne leiutis, nimelt tuuletunnel, ning seal tehtavate katsete tulemused mõjutasid tugevasti auto kujundust, aidates luua sõidukit, mis liiguks läbi õhu enneolematu kergusega. Salongis pöörati aga erilist tähelepanu kvaliteetsetele materjalidele ja ergonoomilisusele, tänu millele jättis Corolla nii juhile kui ka kaassõitjatele mulje kõrgema hinnaklassi autost.

/
/
 
Esmaklassiliselt aerodünaamiline Corolla: 1979-1983

Kuna ülemaailmne naftakriis oli möödas ja Jaapani majandus liikus taas tõusujoones, toodi neljanda põlvkonna Corolla välja eriti optimistlike ootustega. Kuivõrd autodisainis oli muutumas aina tähtsamaks aerodünaamika, kulutasid Corolla kallal töötavad insenerid selle kere viimistlemiseks tuuletunneli katsetele rohkem kui 400 tundi.
 
Et mitte kalduda kõrvale Corolla tuttavast välimusest ja harjumuspärastest sõiduomadustest ning mitte valmistada pettumust auto aina kasvavale toetajaskonnale, tegi Corolla kerekuju läbi pigem evolutsiooni kui revolutsiooni, mille tulemuseks olid teravamad jooned ja kergelt neljakandilised vormid. Sügaval auto sisemuses tagasid parema sõidumugavuse ja -stabiilsuse uued neljalülilised keerdvedrud ning keskkonnanõuetele vastamiseks toodi välja uus 1,8-liitrine diiselmootor.

/
/
/
 
Arvutiga disainitud Corolla: 1983-1987

Arendusjuht Fumio Agetsuma eesmärk oli luua viienda põlvkonna Corolla, mis oleks nii uuendusmeelne kui võimalik: tema sõnul pidi see olema samamoodi kui esimene mudel varustatud läbimurdeliste lahendustega kõigis valdkondades. See oli esimene mudel, mis kujundati arvuti abiga, et säästa motoori ja kere disainimisel aega ja vahendeid.
 
See kaldus ninaosa ja ümarate vormidega kiilukujuline mudel oli esimene esiveoga auto, millel oli mootor ees, põhjustades inseneridele palju peavalu.

/
/
 
Tippkvaliteeti pakkuv Corolla: 1987-1991

Kuuenda põlvkonna Corolla väljatöötamisel seati esikohale kvaliteet nii sõidutunnetuse kui ka emotsioonide poolest, mida see autoomanikes tekitab. Uus mudel ei pidanud olema lihtsalt hea, vaid selle esmaklassiline kvaliteet pidi tekitama vaimustust. 
 
Rohkem kui sajale osade tootjale tehti üle kahe tuhande ettepaneku, kuidas seda autot igapidi paremaks muuta alates mürataseme vähendamisest kuni pehmete materjalide kasutamiseni armatuurlaual ja nuppudel. Polnud kahtlustki, et ükski teine Corolla ei saanud sellele kvaliteedi poolest ligilähedalegi.

/
/
/
 
Kogu pere lemmik-Corolla: 1991-1995

Seitsmenda põlvkonna Corolla väljatöötamisel keskenduti karismaatilisusele ja isikupärale kolmes põhivaldkonnas: stiilne disain, sõiduomadused ning ohutus ja töökindlus.
 
Kuna tähelepanu pöörati eelkõige pisiasjadele ja sellele, et kõigile pereliikmetele jaguks lahedalt ruumi, võtsid insenerid eesmärgiks luua auto, mis pakuks selle omanikele suuremat rahuldust ning aitaks veeta meeldejäävaid hetki kogu perega.

/
/
 
Parimatest parim Corolla: 1995-2000

Kaheksanda põlvkonna Corolla väljatöötamisel tuli inseneridel arvestada eelkõige keskkondlike ja majanduslike kaalutlustega. Kuna Jaapani majandus oli loid, seadis arendusmeeskond eesmärgiks tuua välja uus auto, mis vastaks tarbijate nõudmistele ehk oleks keskkonnasäästlikum ja tõhusam ning mille soetus- ja ülalpidamiskulud oleksid väiksemad.
 
 
Tulemuseks oli neljarattaline, mis ühendas eri põlvkonnad ja riigid, tõustes enim müüdud autoks nii Jaapanis kui ka kõikjal maailmas: seda turvalisemat, vaiksemat, kvaliteetsemat ja väiksemate omamiskuludega autot müüdi kokku rohkem kui 22 miljonit.

/
/
/
 
21. sajandi Corolla: 2000-2006

Üheksanda põlvkonna Corolla – esimene, mis disainiti Euroopas – pidi jätma selja taha mineviku ja seadma lati 21. sajandil täiesti uuele kõrgusele. 
 
Uus mudel, mis töötati välja nullist, keskendudes eelkõige taskukohasusele, kasutusmugavusele ja töökindlusele, paistis silma nii salongi kvaliteedi – näiteks armatuurlaual paiknes lisaks näidikutele kõrgtehnoloogiline Optitroni ekraan – kui ka sõidumugavusega, pakkudes viimase poolest konkurentsi isegi kõrgema hinnaklassi autodele.

/
/
 
Tõeliselt rahvusvaheline Corolla: 2006-2013

Corolla 40. sünnipäev oli igati sobiv verstapost uue disainisuuna tutvustamiseks. Kümnenda põlvkonna mudeli arendusjuht Soichiro Okudaira eesmärk oli luua tõeliselt rahvusvahelise oleku ja haardega auto.
 
See oli dünaamiliste sõiduomaduste poolest ühel pulgal Euroopa parimate autodega ega jäänud kasutusmugavuse ja ruumikuse poolest alla Põhja-Ameerika tootjate neljarattalistele. Insenerid lähtusid seda välja töötades reeglist, et kliendid peaksid esimese viie minuti jooksul, mil nad on uue Corolla roolis, tunnetama selgelt kvaliteedis tehtud edusamme.

/
/
/
 
Hulgaliselt tippsaavutusi: 2013. aastast tänapäevani

Samal aastal, kui tootmisliinilt veeres maha neljakümne miljones Corolla, toodi välja üheteistkümnenda põlvkonna mudel, mis paistab silma maailma populaarseimale autole kohase enesekindluse, välimuse ja kvaliteediga. Uue jõulise ilme, luksusliku salongiviimistluse, sh uue multimeediasüsteemiga Toyota Touch 2®, ja mitmete ohutussüsteemidega Corolla on siiani tehnoloogiliselt kõige edumeelsem mudel.

/
/
 

2016. aastal ehk pärast poole sajandi möödumist on Corolla kvaliteetsem ja nõutum kui eales varem, olles endiselt üks parimaist. Stiilne mootorivõre, LED-esituled ja valuveljed annavad sellele põneva ja värske ilme ning täiustatud multimeediasüsteem, salong ja Toyota Safety Sense’i tehnoloogiad tagavad, et see on auto, millesse istumist sa ei jõua ära oodata ja millest tahad kõigile rääkida.

/
/

Corolla pool sajandit kestnud võidukäigust räägib ka see, et seda toodetakse praegu 15 Toyota tehases üle maailma, müüakse rohkem kui 150 riigis ja piirkonnas ning iga viies Toyota pea 80-aastase ajaloo jooksul müüdud mudel kannab just seda nime.
 
Corolla, mille värvikas ajaloos annavad tooni arvukad edusammud tehnoloogia, disaini ja kvaliteedi valdkonnas, kinnitab, et Toyota on jäänud selle mudeli juures truuks esialgsetele püüdlustele aimata ette tarbijate vajadusi ja tuua turule autosid, mis pakuvad kõikjal maailmas sõidunaudingut. 
 
Seda legendaarset mudelit ootab ees helge tulevik. Soovime Corollale pikka ja õnnelikku elu!

Toyota Corolla 50. sünnipäev

Vaata lisaks

Meie e-privaatsuse poliitika

Me kasutame oma veebilehel küpsiseid, et pakkuda sulle veel paremat teenust. Kui nõustud sellega, siis jätka meie veebilehe kasutamist nagu tavaliselt. Vastasel korral loe siit küpsiste haldamise kohta.