Broneeri hoolduse aeg Registreeru proovisõidule Toyota Liising ja Kindlustus Vaata eripakkumisi Leia lähim edasimüüja Komplekteeri oma mudel

Uus Toyota Avensis

sai Euro NCAPi ohutuskatses hindeks viis tärni

Toyota jaoks on esikohal ohutus. Miski ei tõesta seda paremini kui tõik, et uus Toyota Avensis sai mainekas Euro NCAPi ohutuskatses hindeks viis tärni.
Ohutuskatse hõlmab nelja valdkonda: täiskasvanud sõitjate, laste ja jalakäijate ohutust ning alates 2009. aastast sõiduki ohutussüsteeme. Viimaste hulka kuuluvad süsteemid, mis aitavad vältida vigastusi ja leevendada nende tagajärgi, näiteks automaatne hädapidurdus (kuulub Toyota Safety Sense’i ohutustehnoloogia osana selle auto standardvarustusse), elektrooniline stabiilsuskontroll ja kiiruspiirik.

Uuel Avensisel on ette näidata järgmised silmapaistvad tulemused: 93% täiskasvanud sõitjate, 85% laste ja 78% jalakäijate ohutuse ning 81% ohutussüsteemide eest. Pole ju paha?

Tänu sedavõrd headele tulemustele lisati Avensis Euro NCAPi veebilehel ohutuimate pere- ja ametiautode loetellu. Sel puhul rääkisime Toyota Motor Europe’i (TME) uurimis- ja arendusmeeskonnaga, kes vastutab 2015. aasta Avensise ohutussüsteemide väljatöötamise eest.
„See oli keeruline, kuid rahuldust pakkuv ja innustav ettevõtmine,” selgitas sõiduki omaduste väljatöötamise (Vehicle Performance Engineering ehk VPE) ohutusalase uurimis- ja arendustegevuse meeskonna juht Andrea Lucchini Gilera. „Sõiduki ohutus mõjutab kõiki inimesi, kes on autos või sellest väljaspool, ning ka Toyota mainet. Kompromisside tegemine ei tule mingil juhul kõne alla.”

Autotootja saab hakata sõidukit müüma pärast seda, kui see on läbinud nõuetele vastavuse katsed ehk homologiseerimise.

Ent selle käigus kontrollitakse kõigest põhinäitajaid. „Et auto oleks ka päriselus ohutu, arvestame lisateguritega – ettevõttesiseste nõuete ja ettevõtteväliste organisatsioonide, näiteks Euro NCAPi hinnangutega.”
Valitsusasutusi ja tarbijaühendusi koondav Euro NCAP lähtub autode ohutuse hindamisel mitmetest testidest, milles rakendatakse palju rangemaid künniseid kui homologiseerimiskatsetes. Tulemused esitatakse tärnides, et need oleksid kõigile arusaadavad ja kergesti võrreldavad. Mõnes riigis peab sõiduk olema saanud Euro NCAPi ohutuskatses kindla arvu tärne, et seda võiks ametiautona kasutada.

TME ohutusalase uurimis- ja arendustegevuse meeskond osaleb mõningates autotööstuse töörühmades, mis teevad koostööd Euro NCAPi katseprotokollide ja omaduste nõuete korrapärasel ülevaatamisel. „See aitab meil parandada autode ohutuse hindamise metoodikat, võttes arvesse päriselus toimuvat. Lisaks võimaldab see arvestada arendustegevuses tulevikusuundumustega,” märkis Andrea.
„Teadsime juba ette, et Avensise ohutuskatse ei ole kergete killast, sest kasutusele on võetud uued nõuded ja katsemeetodid jalakäijate ohutuse suurendamiseks ja uus laupkokkupõrke katse ning praegustele katsetele on kehtestatud rangemad piirnormid.”
„Eesmärgiga vähendada kaalu ja kulusid otsustasime muuta esiistme ehitust, kuid see kaitseb sõitjat lülisambavigastuste eest sama hästi kui enne ehk lausa väga hästi. Ka tahtsime autole lisada Toyota Safety Sense’i aktiivohutustehnoloogia.”

Arendustegevusega alustati 2013. aastal.

„See on katkematu tööahel, mis hõlmab suures osas ka keredisaini osakonda. Me arutame disaineritega, kuidas saavutada soovitud ohutusnäitajad, ning samal ajal arvestame nende näitajate mõjuga sõiduki omadustele ja muudele arendatavatele valdkondadele.”
Vastuseks küsimusele projekti kõige keerulisema osa kohta viitas Andrea jalakäijate ohutusele. „Esimest korda kandis arendustegevuse eest täit vastutust just TME.”

„Otsustasime kasutada arvuti abil koostatud simulatsioone (Computer Aided Engineering ehk CAE), et vähendada oluliselt füüsiliste katsete arvu ja TMEs kohapeal simulatsioone korraldada. See tähendab, et Jaapani üksuse asemel vastutas CAE simulatsioonide eest Euroopa üksus. Alustuseks töötasime välja mitmeid tööprotsesse ja vahendeid, et kaasata uued CAE simulatsioonid tõhusalt meie töövoogu.”

Andrea sõnas kokkuvõtvalt: „Kõik me õppisime sellest ettevõtmisest palju ja tundsime, et oleme sellesse suure panuse andnud.”
„Kuid see on alles algus – vaid üks samm uute sihtide poole.”

Meie e-privaatsuse poliitika

Me kasutame oma veebilehel küpsiseid, et pakkuda sulle veel paremat teenust. Kui nõustud sellega, siis jätka meie veebilehe kasutamist nagu tavaliselt. Vastasel korral loe siit küpsiste haldamise kohta.