Broneeri hoolduse aeg Registreeru proovisõidule Toyota Liising ja Kindlustus Vaata eripakkumisi Leia lähim edasimüüja Komplekteeri oma mudel

RAV4 lugu

Sõiduk, mis muutis reegleid.

Enamiku uuenduste puhul imestatakse tagantjärele, miks keegi varem sellise põhjapaneva idee peale ei tulnud. Tagasi vaadates tundub kõik lihtne ja loogiline. Tegemist võib olla teie taskus peituva tillukese MP3-mängijaga, kuhu mahub sadu muusikaalbumeid, või mobiiltelefoni kaameraga, tänu millele avastate endas ootamatult kirgliku huvi fotograafia vastu, millest te üldse teadlik ei olnud.

1989. aasta Tokyo autonäitusel esitles Toyota maailmale uhiuut ideeautot. Tol päeval sündiski nelikveoline „sõiduk aktiivseks vaba aja veetmiseks” (Recreational Active Vehicle).

Tänapäeval tunneme ja armastame me seda nime all Toyota RAV4.

/
Esimene kompaktne linnamaastur

Enne RAV4 turuletoomist tundus, et inimesed on sõidukite valikuga rahul. Mõned otsustasid kompaktse sedaani või luukpära kasuks, teised aga, kes vajasid universaalsemat sõidukit, võisid valida paljude suurte maasturite vahel.

Ent kohe, kui RAV4 mais 1994 turule toodi, tekkis inimestel veel üks valik. Toyota oli loonud üleöö senitundmatu sõidukiklassi: kompaktse linnamaasturi.

/

Nüüd sai nautida sõiduauto ja maasturi eeliseid üheskoos. RAV4 oli praktiline sõiduk, mis mahutas mugavalt neli reisijat ning meenutas oma monokokk-kere ja dünaamilise juhitavuse poolest heatasemelist sõiduautot. Ent karmimal maastikul või halva ilmaga oli kõvasti kasu kõrgest juhiasendist ning pigem maasturile omasest suurest kliirensist ja nelikveost.

RAV4 sai kohe väga menukaks. Inimesed armastasid nii RAV4 välimust kui ka sõiduomadusi. Omapärase stiiliga sõiduk, millel olid tugevad kummist kaitseliistud ja võimas kaheliitrine 16-klapiline mootor, suutis kiirendada sama nobedalt kui sportlik luukpära. Seetõttu pidi Toyota nõudlusega sammu hoidmiseks tootmismahtu peagi kahekordistama.

Seeria laieneb

Alguses pakuti RAV4 ainult kaheukselisena, kuid kaks aastat hiljem (1996) laiendati valikut ning toodi turule neljaukseline versioon, millel oli sama kaheliitrine mootor ja millele sai valida viiekäigulise käsikäigukasti või neljakäigulise automaatkäigukasti.

Esimese mudelivärskendusega samal ajal, 1998. aastal lisati valikusse esimene ja seni ainus pehme katusega RAV4. Neile, kes armastasid tunda tuulevuhinat juustes, selline stiilne kabriolett küll meeldis, kuid seda ei toodetud kuigi kaua. Palavalt oodatud uue mudelipõlvkonna valikusse avatava katusega varianti enam ei lisatud.

/
Uus sajand, uued mudelid

Teise põlvkonna RAV4, mis jõudis turule 2000. aastal, kohtas tublisti tihedamat konkurentsi. Ülejäänud autotootjad olid teinud RAV4 üleilmsest edust oma järeldused ja asunud sarnaseid mudeleid tootma. Uus RAV4, mille detailidest 70% olid spetsiaalselt tema jaoks loodud, vastas igati talle pandud ootustele, olles varasemast ruumikam ja jäigema kerega ning pakkudes veel paremat sõidukvaliteeti ja väiksemat mürataset.

/

Et jääda vahepeal väga konkurentsitihedaks muutunud turul endiselt edukaks, võeti 2006. aastal ette järjekordne mudeliuuendus. Tulemuseks oli kolmanda põlvkonna RAV4, millel oli sarnaselt eelmise põlvkonnaga väga jäik kere ning madal müra- ja vibratsioonitase. Kõige märkimisväärsema uuendusena võeti kasutusele osaajaline nelikveo süsteem. Esimest korda liideti kõnealuses sõidukiklassis veojõu ja stabiilsuse eest hoolitsevad süsteemid üheks. Pidevast nelikveost loobumine aitas säästa kütust ja vähendada heitkoguseid.

/
Elektri jõud

Esimene täiselektriline versioon ehitati juba esimese põlvkonna RAV4-st. See päris edukaks osutunud sõiduk jõudis turule 1997. aastal, kuid seda pakuti ainult Californias. Aastal 2010 nägi Tesla Motorsi ja Michiganis asuva Toyota tehnilise keskuse koostöös ilmavalgust (endiselt ainult USAs pakutav) uus RAV4 elektrimudel. Elektriline RAV4, mis vastas igati California range nullemissiooni programmi eesmärkidele, oli suunatud peamiselt rendifirmadele. Uuel ühisprojektina sündinud elektrisõidukil oli moodne liitiumioonaku, 154 hj elektrimootor ja 182 km sõiduulatus – tol hetkel oli see tõeline tehniline saavutus.

/
Algses vaimus edasi

Viimane, neljas mudelipõlvkond jõudis turule 2013. aasta kevadel. RAV4 on vahepeal elegantselt küpsenud. Uus välisstiil ei jäta mingit kahtlust, et tegemist on RAV4-ga, kuid kere on muutunud saledamaks ja rafineeritumaks, väljendades siiski endiselt algset „kõigiks seiklusteks valmis” vaimu.

/

Uuendusliku esimese mudeli geenid on jätkuvalt äratuntavad, seda nii linnas liigeldes kui ka maastikurajale keerates. Sõidunauding on uuel RAV4-l endiselt südames.

Uue tippklassi salongiviimistluse ja mitmesuguste juhti abistavate süsteemidega RAV4 pakub nii kvaliteetset ja tasakaalukat sõidukogemust, et jääb mulje, nagu istuksite hoopis kallimast klassist auto roolis. Juhti abistab näiteks integreeritud dünaamiline veoskeem, mis korrigeerib rooli ja vedrustuse seadeid selle järgi, millisel teel te parasjagu sõidate.

/
/

RAV4 muutis enam kui 20 aastat tagasi inimeste ettekujutust igapäevasõidukist, pakkudes juhile vabadust ja paindlikkust, mida võimaldasid tollal vaid palju suuremad, raskemad ja kallimad autod. Enam ei piirdunud valik mahuka sedaani, paindliku luukpära ja universaalse maasturiga – RAV4 ühendas endas nende kõigi eelised.

Algne „kõigiks seiklusteks valmis” linnamaastur …

Meie e-privaatsuse poliitika

Me kasutame oma veebilehel küpsiseid, et pakkuda sulle veel paremat teenust. Kui nõustud sellega, siis jätka meie veebilehe kasutamist nagu tavaliselt. Vastasel korral loe siit küpsiste haldamise kohta.