Kõik, mida sul on tarvis teada uuest vesinikuautost.

Mirai, mis tähendab jaapani keeles „tulevik”, tähistab mootorsõidukite maailmas uue ajastu algust.
 
Mirai, mis kasutab elektrienergia tootmiseks ainult vesinikku ning eraldab keskkonda ainult vett, on mitte üksnes äärmiselt keskkonnahoidlik, vaid pakub lisaks kõike, mida uue põlvkonna autolt oodatakse: silmapilkselt äratuntavat disaini, suurepärast juhitavust ja sõidunaudingut (mis on saavutatud tänu madalale raskuskeskmele) ning elektrimootorile iseloomulikku vaikset, kuid jõulist kiirendust.

Tehnoloogiline revolutsioon

Mirai kasutab Toyota kütuseelementide süsteemi (TFCS), mis ühendab endas nii kütuseelementide kui ka hübriidtehnoloogia ning sisaldab Toyota enda välja töötatud uut kütuseelementide patareid FC Stack ja vesiniku kõrgsurvepaake.

Kuidas see toimib?

TFCS on sisepõlemismootoritest energiatõhusam ning ei tekita sõidu ajal üldse CO2 ega teisi saasteaineid. Mirai pakub seejuures bensiinimootoriga sõidukitega võrdväärset mugavust ja suurt sõiduulatust. Vesiniku tankimiseks kulub ainult umbes kolm minutit.
 
Süsteemis on kasutusel Toyota enda välja töötatud osad: kütuseelementide patarei FC Stack, FC pingekonverter ja vesiniku kõrgsurvepaagid.

/
Võimsusnäitajad

Uue kütuseelementide patarei Toyota FC Stack maksimumvõimsus on 114 kW (155 DIN hj) ning selle võimsustihedus on maailma parim – 3,1 kW/l (2,2 rohkem kui eelmise piiratud liisinguprogrammi raames pakutud mudelil Toyota FCHV-adv).
 
Uus kompaktne, väga tõhus ja ülivõimas konverter tõstab Toyota FC Stacki pinge 650 voldini. Kõrgem pinge võimaldas vähendada nii elektrimootori mõõtmeid kui ka Toyota FC Stacki kütuseelementide arvu. Tulemuseks on väiksem, ent võimsam Toyota kütuseelementide süsteem, mille kulud on väiksemad.

Suurepärane vaikus ja stabiilne juhitavus

Võimas kütuseelementide patarei Toyota FC Stack ja optimaalse võimsusega aku toidavad elektrimootorit väga tõhusalt, nii et sõiduk reageerib igas olukorras erksalt, olenemata kiirusest. See tagab algusest peale suurema pöördemomendi ning hiljem jõulise ja sujuva kiirenduse.
 
Suured osad nagu Toyota FC Stack ja vesiniku kõrgsurvepaagid on paigutatud keskele põranda alla. Selline lahendus tagab tänu madalale raskuskeskmele ning esi- ja tagaosa suurepärasele kaalujaotusele stabiilse juhitavuse ja sõidumugavuse. Sõiduomadusi parandab ka ülijäik kere, mis on muudetud tagavedrustuse juures eriti jäigaks.

Täispikkuses põhjakate ja aerodünaamilised külgmised suunatuled vähendavad tuuletakistust ning parandavad ökonoomsust ja juhitavust. Pikisuunalisele stabiilsusele mõjuvad hästi ka tagumiste liittulede külgedele paigutatud õhuribid.
 
Mirai on erakordselt vaikne, sest elektrimootor töötab peaaegu hääletult kõigil kiirustel, tuulemüra on vähe, kõik kereosad on täiesti hermeetilised ning kõikjal salongis on kasutatud müra summutavaid ja tõkestavaid materjale, nii näiteks on esiklaas ja ukseklaasid valmistatud spetsiaalsest müra vähendavast klaasist.
 
Sõiduk kasutab tõhusalt regeneratiivset pidurdamist ning suurendab pidurdusjõudu olukordades, kus juht tahab kiirust oluliselt vähendada, näiteks pikkadel mäest laskumistel.

Tulevik koos vesinikuga

Vajadus leida fossiilsete kütuste kõrvale alternatiivseid energiaallikaid on ilmselge ja põletav. Meie Toyotas usume, et vesinik on tulevikukütus. Vesinik on kõige enam levinud keemiline element universumis. Seda leidub peaaegu kõikjal, veest taimedeni. Vesinikku saab juba kasutada kodude ja hoonete energiaga varustamiseks. Nüüd on vesinik jõudnud ka autotööstusesse.

Keemiline reaktsioon

Kui pumbata vesinik Miraisse, voolab gaas läbi söefiltri kütusepaakidesse. Kui sõiduk liikuma hakkab, voolab välisõhk läbi eesmiste mootorivõrede kütuseelementide patareisse ning sinnasamasse voolab paakidest ka vesinik. Seal teevad elemendid läbi keemilise reaktsiooni, mille tulemusena tekib sõiduki käitamiseks vajalik elektrienergia. Kui vajutad gaasipedaali, saadetakse toodetud elekter kütuseelementide patareist mootorisse. Tead, mis on kütuseelementides toimuva protsessi ainus kõrvalprodukt? Vesi, mis väljub märkamatult summuti kaudu.
 
Õigupoolest võibki öelda, et uus Mirai jätab endast märgi maha sellega, et ei jäta endast maha mingit märki.

/

Mirai on valitud Euroopa turgudel (Suurbritannia, Saksamaa ja Taani) müügil 2015. aasta septembrist.
 
Tulevik on juba siin ja tema nimi on Mirai …

Galerii
 
Meie e-privaatsuse poliitika

Me kasutame oma veebilehel küpsiseid, et pakkuda sulle veel paremat teenust. Kui nõustud sellega, siis jätka meie veebilehe kasutamist nagu tavaliselt. Vastasel korral loe siit küpsiste haldamise kohta.